SLOVENSKÉ BANKY ZAČÍNAJÚ VYUŽÍVAŤ POVRCH PLATOBNÝCH KARIET AKO IMIDŽOVÝ NÁSTROJ

Platobné karty menia tvár

Klienti bánk si môžu vybrať, či budú platiť kartou, na ktorej je tvár ich partnera, symbol charity alebo dielo známeho umelca.

BRATISLAVA. Na Slovensku má­me viac ako štyri a pol milió­na platobných kariet, deväťdesiatpäť ľudí si dizajn karty navrhlo samo. Odborníci hovoria, že je len otázkou času, kedy personalizované karty vytlačia karty s jednotným dizajnom banky.

Ide o marketing

Slovenské banky dosiaľ vydá­vali okrem unifikovaných platobných kariet aj karty s retro alebo maskáčovým štýlom a kreatívne špeciálne edície. Chceli dať klientom možnosť vybrať si kartu podľa ich životného štýlu a zároveň ukázať, že im banka vychádza v ústrety.

Od minulého mesiaca majú ľudia pri tvorbe dizajnu karty takmer úplnú voľnosť. Môžu si dizajn karty nechať vytvoriť z fotografie, ktorú urobili napríklad počas dovolenky. „Zatiaľ tak urobilo 95 ľudí,“ povedal ma­­nažér ČSOB pre platobné kar­ty Roland Katona, ktorá službu umožňuje zatiaľ ako jediná. Pre banky sú platobné karty vedľajšími produktmi. „Možnosť upraviť dizajn platobnej karty je dôležitým marketingovým nástrojom jednotlivých bánk,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Ján Čarný.

V zahraničí už existujú karty so špeciálnym dizajnom pre ženy či deti alebo karty svietiace v tme a karty, ktorých povrch nesie vôňu pomarančov či ruží.

Charita alebo sexi fotka

„Ak držiteľ karty umiestni vlastnú fotografiu na prednú stranu, funguje fotka zároveň ako dodatočný ochranný prvok,“ povedal Čarný. Obchodník prijímajúci kartu môže lepšie identifikovať držiteľa. „Na hranici akceptovateľnosti sú príliš vyzývavé telá a najčastejšie ich zamietame,“ povedal Katona o výbere motívov ich klientmi. Ostatné banky povrch kariet tiež využívajú. „Pre banku je dôležité odlíšiť sa od konkurencie,“ povedal Marek Knut z reklamnej agentúry Publicis.

„Naše karty s podpisom Hviezdoslava, Tajovského či Figuli považujeme za výnimočné,“ povedala hovorkyňa Tatra banky Terézia Copláková. Okrem nich vydala Tatra banka limitované edície, ktorých vizuál vytvorili známi ľudia. Vytvárať lepší imidž banky pomáha podľa Knuta charitatívna karta, ktorú vydáva VÚB banka. Keď klient platí charitatívnou kartou, banka odvádza jedno percento do systému neziskovej organizácie.

„Každý hľadá nejaké produktové inovácie. Je tu konkurenčný boj, preto pred spustením o nich nehovoríme,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Miriam Fuňová. Sporiteľna pripravuje novinky v rámci produktových služieb na túto jeseň.

Logo je zakázané

„Mnoho ľudí sa pokúša vybrať si ako dizajn logá obľúbených športových klubov,“ povedal Katona. Autorský zákon to však zakazuje. Odborník na platobné karty oponuje, že nie každému.

„Nie je výnimkou, že sa logo firmy objavuje na firemných platobných kartách,“ povedal Čarný. Firma sa vďaka logu či vlastnému symbolu na karte prezentuje pri každom platení svojich zamestnancov, robí si reklamu a zároveň sa dostatočne odlišuje od konkurencie.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 979
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 952
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 429
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 144
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 109
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 401
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 280
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 236
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 744
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 510

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Pán Drahoš sa do mňa zamiloval, začal debatu Zemanu

Voľby českého prezidenta vyvrcholia v piatok a v sobotu.

SVET

Mali ju popraviť, teraz zatienila aj jadrový program KĽDR

Príchod popovej hviezdy Severu rozpútal v Južnej Kórei mediálne šialenstvo.

Neprehliadnite tiež

Kľúčový nemecký index Dax sa dostal na nové maximum

Index dosiahol nové maximum 13.596,89 bodu.

Fico, Kaliňák či Danko to nie sú. Kto sú najmajetnejší politici na Slovensku

Aktivisti skontrolovali majetok verejných funkcionárov na základe verejných dát katastra nehnuteľností.

Banka JPMorgan Chase v najbližších rokoch investuje 20 miliárd dolárov

Banka chce využiť úspory, ktoré jej prinesie daňová reforma v USA.

Tri mesiace sa bude dať vybrať stavebné sporenie bez dokladovania

Sporiteľne odmietajú zmeny v stavebnom sporení, upozorňujú, že ministerstvo si návrhom protirečí.

SaS: Tisíce exekúcií sú dôsledkom hrubého zlyhania štátu a vlád Roberta Fica

Podľa opozičnej strany je súčasná situácia neakceptovateľná.