SLOVENSKÉ BANKY ZAČÍNAJÚ VYUŽÍVAŤ POVRCH PLATOBNÝCH KARIET AKO IMIDŽOVÝ NÁSTROJ

Platobné karty menia tvár

Klienti bánk si môžu vybrať, či budú platiť kartou, na ktorej je tvár ich partnera, symbol charity alebo dielo známeho umelca.

BRATISLAVA. Na Slovensku má­me viac ako štyri a pol milió­na platobných kariet, deväťdesiatpäť ľudí si dizajn karty navrhlo samo. Odborníci hovoria, že je len otázkou času, kedy personalizované karty vytlačia karty s jednotným dizajnom banky.

Ide o marketing

Slovenské banky dosiaľ vydá­vali okrem unifikovaných platobných kariet aj karty s retro alebo maskáčovým štýlom a kreatívne špeciálne edície. Chceli dať klientom možnosť vybrať si kartu podľa ich životného štýlu a zároveň ukázať, že im banka vychádza v ústrety.

Od minulého mesiaca majú ľudia pri tvorbe dizajnu karty takmer úplnú voľnosť. Môžu si dizajn karty nechať vytvoriť z fotografie, ktorú urobili napríklad počas dovolenky. „Zatiaľ tak urobilo 95 ľudí,“ povedal ma­­nažér ČSOB pre platobné kar­ty Roland Katona, ktorá službu umožňuje zatiaľ ako jediná. Pre banky sú platobné karty vedľajšími produktmi. „Možnosť upraviť dizajn platobnej karty je dôležitým marketingovým nástrojom jednotlivých bánk,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Ján Čarný.

V zahraničí už existujú karty so špeciálnym dizajnom pre ženy či deti alebo karty svietiace v tme a karty, ktorých povrch nesie vôňu pomarančov či ruží.

Charita alebo sexi fotka

„Ak držiteľ karty umiestni vlastnú fotografiu na prednú stranu, funguje fotka zároveň ako dodatočný ochranný prvok,“ povedal Čarný. Obchodník prijímajúci kartu môže lepšie identifikovať držiteľa. „Na hranici akceptovateľnosti sú príliš vyzývavé telá a najčastejšie ich zamietame,“ povedal Katona o výbere motívov ich klientmi. Ostatné banky povrch kariet tiež využívajú. „Pre banku je dôležité odlíšiť sa od konkurencie,“ povedal Marek Knut z reklamnej agentúry Publicis.

„Naše karty s podpisom Hviezdoslava, Tajovského či Figuli považujeme za výnimočné,“ povedala hovorkyňa Tatra banky Terézia Copláková. Okrem nich vydala Tatra banka limitované edície, ktorých vizuál vytvorili známi ľudia. Vytvárať lepší imidž banky pomáha podľa Knuta charitatívna karta, ktorú vydáva VÚB banka. Keď klient platí charitatívnou kartou, banka odvádza jedno percento do systému neziskovej organizácie.

„Každý hľadá nejaké produktové inovácie. Je tu konkurenčný boj, preto pred spustením o nich nehovoríme,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Miriam Fuňová. Sporiteľna pripravuje novinky v rámci produktových služieb na túto jeseň.

Logo je zakázané

„Mnoho ľudí sa pokúša vybrať si ako dizajn logá obľúbených športových klubov,“ povedal Katona. Autorský zákon to však zakazuje. Odborník na platobné karty oponuje, že nie každému.

„Nie je výnimkou, že sa logo firmy objavuje na firemných platobných kartách,“ povedal Čarný. Firma sa vďaka logu či vlastnému symbolu na karte prezentuje pri každom platení svojich zamestnancov, robí si reklamu a zároveň sa dostatočne odlišuje od konkurencie.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 080
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 544
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 264
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 082
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 949
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 769
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 743
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 467
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 059
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 739

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

PRIMÁR

Antibiotiká netreba vždy dobrať, naznačuje nová analýza

Odborníci spochybnili odveké pravidlo pri užívaní antibiotík.

Neprehliadnite tiež

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.