SLOVENSKÉ BANKY ZAČÍNAJÚ VYUŽÍVAŤ POVRCH PLATOBNÝCH KARIET AKO IMIDŽOVÝ NÁSTROJ

Platobné karty menia tvár

Klienti bánk si môžu vybrať, či budú platiť kartou, na ktorej je tvár ich partnera, symbol charity alebo dielo známeho umelca.

BRATISLAVA. Na Slovensku má­me viac ako štyri a pol milió­na platobných kariet, deväťdesiatpäť ľudí si dizajn karty navrhlo samo. Odborníci hovoria, že je len otázkou času, kedy personalizované karty vytlačia karty s jednotným dizajnom banky.

Ide o marketing

Slovenské banky dosiaľ vydá­vali okrem unifikovaných platobných kariet aj karty s retro alebo maskáčovým štýlom a kreatívne špeciálne edície. Chceli dať klientom možnosť vybrať si kartu podľa ich životného štýlu a zároveň ukázať, že im banka vychádza v ústrety.

Od minulého mesiaca majú ľudia pri tvorbe dizajnu karty takmer úplnú voľnosť. Môžu si dizajn karty nechať vytvoriť z fotografie, ktorú urobili napríklad počas dovolenky. „Zatiaľ tak urobilo 95 ľudí,“ povedal ma­­nažér ČSOB pre platobné kar­ty Roland Katona, ktorá službu umožňuje zatiaľ ako jediná. Pre banky sú platobné karty vedľajšími produktmi. „Možnosť upraviť dizajn platobnej karty je dôležitým marketingovým nástrojom jednotlivých bánk,“ vysvetlil generálny riaditeľ spoločnosti MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Ján Čarný.

V zahraničí už existujú karty so špeciálnym dizajnom pre ženy či deti alebo karty svietiace v tme a karty, ktorých povrch nesie vôňu pomarančov či ruží.

Charita alebo sexi fotka

„Ak držiteľ karty umiestni vlastnú fotografiu na prednú stranu, funguje fotka zároveň ako dodatočný ochranný prvok,“ povedal Čarný. Obchodník prijímajúci kartu môže lepšie identifikovať držiteľa. „Na hranici akceptovateľnosti sú príliš vyzývavé telá a najčastejšie ich zamietame,“ povedal Katona o výbere motívov ich klientmi. Ostatné banky povrch kariet tiež využívajú. „Pre banku je dôležité odlíšiť sa od konkurencie,“ povedal Marek Knut z reklamnej agentúry Publicis.

„Naše karty s podpisom Hviezdoslava, Tajovského či Figuli považujeme za výnimočné,“ povedala hovorkyňa Tatra banky Terézia Copláková. Okrem nich vydala Tatra banka limitované edície, ktorých vizuál vytvorili známi ľudia. Vytvárať lepší imidž banky pomáha podľa Knuta charitatívna karta, ktorú vydáva VÚB banka. Keď klient platí charitatívnou kartou, banka odvádza jedno percento do systému neziskovej organizácie.

„Každý hľadá nejaké produktové inovácie. Je tu konkurenčný boj, preto pred spustením o nich nehovoríme,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Miriam Fuňová. Sporiteľna pripravuje novinky v rámci produktových služieb na túto jeseň.

Logo je zakázané

„Mnoho ľudí sa pokúša vybrať si ako dizajn logá obľúbených športových klubov,“ povedal Katona. Autorský zákon to však zakazuje. Odborník na platobné karty oponuje, že nie každému.

„Nie je výnimkou, že sa logo firmy objavuje na firemných platobných kartách,“ povedal Čarný. Firma sa vďaka logu či vlastnému symbolu na karte prezentuje pri každom platení svojich zamestnancov, robí si reklamu a zároveň sa dostatočne odlišuje od konkurencie.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 881
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 10 992
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 748
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 671
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 077
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 756
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 911
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 792
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 633
  10. Inteligencia vo všetkom 1 613

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Francúzska revolúcia môže zničiť Úniu

Po voľbách môže do prezidentského kresla zasadnúť aj Le Penová.

Neprehliadnite tiež

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.

Trump nariadil preskúmať firemné dane a finančné regulácie

Nariadenie sa týka aj presunu daňového sídla do inej krajiny v rámci spojení so zahraničnou firmou.

Analytik: Turisti zabúdajú, po útokoch sa do krajiny vrátia

Francúzsko každoročne navštevujú desiatky miliónov turistov. Podiel cestovného ruchu tvorí až desatinu hrubého domáceho produktu

Čo môže teroristický útok a Le Penová urobiť s francúzskou ekonomikou?

Z doterajších vyjadrení je zrejmé, že Le Penová nie je naklonená Európskej únii. V minulosti už povedala, že chce vystúpiť z eurozóny a znovu zaviesť francúzsky frank.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop