BRATISLAVA. Na veľkoobchodnom trhu číslo jeden, ktorý zahŕňa volania vo verejnej telefónnej sieti v pevnom umiestnení, nie je podľa analýzy Telekomunikačného úradu naďalej efektívna súťaž.
Zo správy, ktorú úrad zverejnil, ďalej vyplýva, že Slovak Telekom má na tomto trhu významný vplyv a také postavenie, že nie je vystavený efektívnej súťaži. Ekonomický vplyv mu v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov.
Na základe výsledkov analýzy trhu úrad navrhol rozšíriť platné povinnosti Telekomu o povinnosť nákladovej orientácie.
Telekom bude povinný stanoviť ceny za zostavenie volania tak, aby obsahovali iba náklady spojené s poskytovaním tejto služby.
Úrad zároveň navrhol ponechať v platnosti tie povinnosti, ktoré už spoločnosti ako významnému podniku na predmetnom trhu uložil predchádzajúcimi rozhodnutiami .
Ak úrad na základe analýzy zistí podľa zákona o elektronických komunikáciách, že na určitom trhu nie je efektívna súťaž, po skončení konzultácií určí rozhodnutím významný podnik a zároveň mu uloží aspoň jednu povinnosť.
Ak je na tomto trhu určený významný podnik, úrad mu existujúce povinnosti ponechá, zmení alebo doplní.