MOSTY NAD DIAĽNICOU DO TRNAVY PRAVDEPODOBNE NEZBÚRAJÚ

Diaľnica sa rozšíri na šesť pruhov

Tretí jazdný pruh má zvýšiť kapacitu diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Odborníci aj podnikatelia hovoria, že je najvyšší čas.

BRATISLAVA. V priebehu naj­bližších rokoch sa diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou rozšíri na šesť jazdných pruhov. Problémy, ktoré na tomto úseku sú, si vyžiadali konať. Počet áut, ktoré tadiaľto dennodenne prechádzajú, stúpol za päť rokov o 60 percent. V budúcnosti bude ešte narastať.

Problémom sú mosty

„Hlavným dôvodom rekonštrukcie je zvýšenie kapacity dopravy na spomínanom ťahu diaľnice, keďže jej intenzita tu stále narastá,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík.

Ministerstvo dopravy si dalo vypracovať štúdiu v štyroch variantoch, z ktorých „bude vybraný ten najefektívnejší na ďalšie stupne projektovej prí­pravy“, povedal Jánošík z ministerstva dopravy.

Rezort v auguste vypracuje technickú štúdiu rozšírenia diaľnice na šesť pruhov. Podľa ministerstva bude celá stavba stáť približne osem miliárd korún. NDS poskytla denníku SME informáciu, že náklady na rekonštrukciu sa vyšplhajú na 6,5 miliardy.

V dôsledku obťažnosti výstavby počas prevádzky diaľnice môže rekonštrukcia podľa ministerstva trvať až štyri roky.

„Okrem úprav križovatiek dôjde aj k úprave šestnástich mostov na diaľnici a jedenás­tich mostov nad diaľnicou, zároveň k vybudovaniu dvoch nových mostov,“ povedal Jánošík z ministerstva dopravy.

„Jediným technickým problémom, ktorý však nie je neriešiteľný, je otázka rozšírenia diaľnice na miestach, kde sú mosty,“ potvrdil hovorca NDS Jánošík. Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák predpokladá, že ministestvo si vyberie menej technicky i finančne náročný projekt. Rozširovanie o tretí jazdný pruh pôjde podľa neho na úkor stredového pruhu a krajníc. Alternatíva, ktorá počíta s náročnou rekonštrukciou mostov, prípadne s ich zbúraním a nanovo postavením, je podľa Palčáka nepravdepodobná.

Na zabezpečenie plynulosti, rýchlosti a včasnosti dodávok pre podniky na západnom Slovensku „sa javí ako nevyhnutnosť vybudovať v okolí výrobných a logistických centier zodpovedajúcu infraštruktúru“, povedal manažér spoločnosti DHL Express Slovakia Patrik Hajko. Šesťpruhová komunikácia je teda rýchle a účinné riešenie plynulosti dopravy.

Rozhodla intenzita dopravy

Úsekom diaľnice D1 medzi hlavným mestom a Trnavou prešlo podľa posledného sčítania áut Slovenskou správou ciest (SSC) za rok 2005 priemerne 47 644 áut denne.

Najviac to podľa hovorcu ministerstva dopravy Mariána Jánošíka bolo na úseku medzi Bratislavou a Sencom. „Intenzita dopravy je tam 51 307 áut denne,“ povedal.

„Počas špičky môžu byť tieto čísla aj vyššie,“ dodal riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák. A to sú už čísla na zamyslenie. Jánošík predpokladá, že tento úsek diaľnice nebude už o tri roky vyhovovať nárokom dopravy.

„Aj laikovi je jasné, že tento úsek je už teraz na hranici kapacity počtu vozidiel počas rannej a popoludňajšej špičky,“ povedala manažér spoločnosti DHL Express Slovakia Patrik Hajko.

Palčák si myslí, že premávka sa zhustila príchodom investorov, ktorí prišli napríklad do Trnavy, alebo pre logistické parky, ktoré vyrastajú pozdĺž diaľnice.

V budúcnosti sa očakáva, že intenzita dopravy bude naďalej narastať. Podľa prognóz SSC narastie počet osobných áut na diaľnici medzi hlavným mestom a Sencom na 67-tisíc, medzi Sencom a Trnavou na 62-tisíc áut denne.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  2. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  6. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  7. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  9. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  10. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 503
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 996
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 387
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 240
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 217
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 065
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 416
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 405
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 099
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 079

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Psychológ: Sérioví vrahovia si svoje konanie uvedomujú

Každý z nás sa môže stať vrahom.

Neprehliadnite tiež

S bicyklom do vlaku? Železničiari zaspali dobu, lístok cez e-shop nekúpite

Kúpe lístka na stanici sa dá vyhnúť, ale cestujúci riskuje, že do vlaku sa nedostane vôbec.

Kabinet schválil bratislavskému Volkswagenu rozšírenie kapacít

Automobilka ohlásila investíciu do nového logistického centra v Devínskej Novej Vsi v celkovej výške 147 miliónov eur.

Ryanair rozsádza pasažierov. Sedenie spolu spoplatnil

Za spoločné sedenie zaplatia dospelí dvakrát po dve eurá, pri deťoch je poplatok vyšší.