Víťaza tendra na eurokampaň by sme mali podľa Baráta poznať už čoskoro

Bratislava 27. júla (TASR) - Víťaz tendra na realizáciu informačnej a komunikačnej kampane o zavedení eura v SR by mal byť známy krátko po uzávierke súťaže ...

Bratislava 27. júla (TASR) - Víťaz tendra na realizáciu informačnej a komunikačnej kampane o zavedení eura v SR by mal byť známy krátko po uzávierke súťaže 6. augusta tohto roka. Splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura Igor Barát je pritom presvedčený, že po dvoch neúspešných pokusoch bude aktuálny 3. tender Ministerstva financií (MF) SR už úspešný.

Ako dnes Barát informoval po neformálnom stretnutí s novinármi, do 6. augusta môže svoje súťažné návrhy zaslať 12 subjektov, ktorí si v prvom kole prevzali súťažné podklady tendra. "Ak nenastanú žiadne problémy, tak predpokladáme, že veľmi krátko po uzávierke tejto súťaže zasadne porota a vo veľmi krátkom čase určí víťazný subjekt," uviedol Barát. Každý subjekt si pritom podľa neho nechá čo najviac času a súťažné návrhy tak prídu tesne pred uzávierkou.

Kritériá na účasť v aktuálnej súťaži na výber komunikačnej agentúry, pokračoval splnomocnenec, sa oproti predchádzajúcim tendrom výraznejšie nezmenili. "Zmenila sa forma verejného obstarávania, zo súťažného dialógu na súťaž návrhov," doplnil. Päťčlenná porota bude po uzavretí súťaže posudzovať formu, obsah a rozsah mediálnej kampane a organizovaného Dňa eura a tiež kvalitu a formu direct mailu, zasielaného do každej domácnosti.

Neúspešné ukončenie dvoch predchádzajúcich tendrov Barát zdôvodnil tým, že ide o projekt, s akým na Slovensku nie sú doteraz žiadne konkrétne skúsenosti. "Vzhľadom na to, že sme robili všetko pre to, aby bolo toto výberové konanie maximálne transparentné a súčasne aby sme splnili požiadavku, že víťazom by sa mal stať silný a profesionálny subjekt, bolo naozaj dosť ťažké postupovať v súlade s dosť komplikovaným zákonom o verejnom obstarávaní, aký platí na Slovensku," vysvetlil Barát.

V doterajšom priebehu verejného obstarávania na informačnú a komunikačnú kampaň o zavedení eura v SR tak podľa Baráta vznikli problémy, ktoré sa dali dopredu len dosť ťažko predvídať a nedali sa preto úplne eliminovať. "Veríme, že po odstránení tých problémov, ktoré v predchádzajúcich výberových konaniach boli, toto výberové konanie dobehne v poriadku do konca a vo veľmi krátkom čase sa nám podarí vybrať naozaj kvalitný, profesionálny subjekt, ktorý bude pre občanov Slovenska realizovať dobrú a účinnú informačnú kampaň o zavedení eura," vyhlásil Barát.

Splnomocnenec dnes opäť odmietol, že by kampaň informujúca o zavádzaní eura v SR meškala. "Rok 2007 bol od začiatku plánovaný ako rok, v ktorom sa bude informačná kampaň pripravovať," pripomenul Barát. Samotná informačná kampaň pre slovenskú verejnosť sa tak podľa plánu začne v roku 2008 a jej najintenzívnejšia časť bude až v 2. polovici budúceho roka. Na komunikáciu problematiky zavedenia eura je totiž potrebné definitívne rozhodnutie európskych inštitúcií, že Slovensko vstúpi 1. januára 2009 do eurozóny, ako aj stanovenie konverzného kurzu. "Toto budú míľniky, po ktorých sa odštartuje najintenzívnejšia časť kampane, pretože kampaň, aby bola efektívna, musí byť správne načasovaná," dodal Barát.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 18 036
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 516
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 527
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 993
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 536
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 343
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 246
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 890
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 953
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 273

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

DOMOV

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident.

Neprehliadnite tiež

Daniari: Remetu podozrievame z väčších machinácií

Má ísť o sumu nie 1,1 milióna eur, ale približne tri milióny eur.

Tsakalotos poprel správy, že Grécku hrozí v júli bankrot

Reagoval na článok, že Grécko možno nebude schopné uhradiť dlhy, ktorým vyprší splatnosť.

Érsek zrušil Počiatkov projekt za desiatky miliónov eur

Projekt nebol financovateľný z eurofondov.

V bratislavskom Volkswagene hrozí ostrý štrajk

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa uskutoční v piatok 2. júna.