Automobilkám u nás už teraz chýbajú kvalifikovaní ľudia

Teplička nad Váhom 18. júla (TASR) Na severnom Slovensku má automobilka Kia Motors Slovakia a jej dodávatelia do dvoch rokov vytvoriť 10 000 nových pracovných ...

Teplička nad Váhom 18. júla (TASR) Na severnom Slovensku má automobilka Kia Motors Slovakia a jej dodávatelia do dvoch rokov vytvoriť 10 000 nových pracovných miest. Už teraz však pociťujú nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. Automobilka a jej dodávatelia využili voľné pracovné sily do tej miery, že musia ponúkať stimuly pre nových zamestnancov.

Medzi významných dodávateľov Kie patrí Hysko Slovakia, s. r. o., ktorá v rámci sociálneho programu stimuluje zamestnancov napr. aj tým, že im prispieva na rôzne životné jubileá, 13. platom, pracovníkom z Turca, Oravy alebo Kysúc prispieva na dopravu. Spoločnosť má vyše 60 zamestnancov, prijíma nových predovšetkým operátorov na obsluhu výrobných liniek. "Máme v plnej prevádzke 4 výrobné linky a potrebujeme ľudí najmä do 2. zmeny," povedal pre TASR manažér pre riadenie ľudských zdrojov Ján Smik.

V Hysku Slovakia vyrábajú oceľové zvitky, z ktorých sa vystrihujú a lisujú dielce do osobných áut. Za 1. polrok tohto roka vyrobili 35 350 ton oceľových svitkov, z celoročnej plánovanej produkcie vyše 58 000 ton. Rozhodujúcimi odberateľmi sú spoločnosti Matador-DongWon, s. r. o., Dubnica nad Váhom, Donghee Slovakia, s. r. o., Strečno a SungWoo Hitech, s. r. o., Ostrava. Hysko Slovakia vznikla v roku 2005. Je sesterskou firmou Kia Motors Slovakia a obe majú materskú základňu v Kórei.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 138
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 024
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 156
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 300
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 929
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 258
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 064
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 594
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 801
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 630

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop