Ešte vyšší je ich podiel v kategórii obuv, pri nákupe ktorej značku uprednostňuje až 80 % mladých ľudí.
Vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti GfK Slovakia. Na jej účely oslovila od 30. mája do 4. júna 300 mladých ľudí vo veku od 15 do 25 rokov na celom Slovensku.
V poslednom období sa kategória oblečenia dynamicky posunula a dnes je v ponuke vyše 60 známych a menej známych značiek, ktoré uspokoja všetky štýlové a cenové zákaznícke segmenty, pripomína GfK. Aj značky, ktoré na Slovensko prišli v poslednom období, si veľmi rýchlo získavajú svojich priaznivcov, keďže prvý kontakt s nimi nastal u viacerých respondentov už dávnejšie pri kúpe v zahraničí.
Podľa GfK veľmi zaujímavým zistením je fakt, že existujú značky, pri ktorých až polovica tých, ktorí ich aj kupujú, sú ochotní akceptovať prémiovú cenu. To znamená, že cena je pre nich výrazne vedľajším faktorom pri výbere a nákupe.
TASR o tom informovala marketingová a PR manažérka GfK Slovakia Lucia Rumanová.