Eurotendru sa nedarí

Aj druhý tender na eurokampaň za 130 miliónov korún bol zrušený.

Igor Barát pozval do komisie aj verejnosť. Nepomohlo. Správne kritériá kampane stále hľadá.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Igor Barát sa na jar tohto roka rozhodol, že tender na reklamnú agentúru, ktorá pripraví vysvetľovanie prechodu z koruny na euro, vyhlási s časovým predstihom. Urobil dobre. Včera mu Úrad pre verejné obstarávanie tender zastavil s vysvetlením, že jeho krirériá by neviedli k efektívnosti.

Prvýkrát tender zastavil splnomocnenec pre zavedenie eura pred mesiacom sám. Zistil totiž, že proti podmienkam protestuje väčšina veľkých reklamných agentúr tunajšieho trhu. Stretol sa s nimi, vypočul aj ich ostatné pripomienky a sporné kritérium vypustil. Nepomohlo.

Tentoraz protestovala malá komunikačná agentúra. Firma Renesans Stanislava Jendeka a Miroslava Kollára si Úradu pre verejné obstarávanie nesťažovala na podmienky, ktoré uprednostňovali veľké agentúry s referenciami z veľkých reklamných kampaní. Renesans tvrdil, že kritériá tak, ako ich zvolili Barátovi ľudia, nebudú viesť k efektivite. Úrad im dal za pravdu.

Prečo boli proti

Výčitky úradu možno rozdeliť na tri časti. Prvé je použitie doteraz netradičnej formy verejného obstarávania – súťažného dialógu. Jeho základnou vlastnosťou je vysoká subjektivita pri rozhodovaní členov komisie, ktorú má kompenzovať možnosť rokovať so súťažiacimi o detailoch možnej budúcej spolupráce.

Úrad nepopiera, že pre vyhodnocovanie marketingových služieb by to bolo vhodné. Iba v rozhodnutí hovorí, že voľba súťažného dialógu nebola vyargumentovaná. Druhá výčitka sa týkala kritéria „aktívnej účasti“ na procese vyhodnocovania. Úrad povedal, že to, ako bude agentúra vystupovať na stretnutí s komi­siou, nie je podstatné, a preto to nemôže byť kritérium. A napokon úrad protestoval proti tomu, že referencie o svojich doterajších prácach sa vyžadovali len z kampaní uskutočnených na Slovensku. Zahraničné agentúry tak mohli byť diskriminované.

Ťažko vyhovieť

„Očakávala som, že ani tento tender neprejde,“ povedala majiteľka agentúry CD Ogilvy & Mather Simona Bubánová.

Podľa nej je veľmi ťažké vyberať reklamnú agentúru podľa kritérií, ktoré sa uplatňujú v iných súťažiach. Pretože nápad a budúca efektivita reklamnej kampane nie sú merateľné kritériami, ktoré sú vo verejnom obstarávaní najčastejšie používané.

Marek Knut z agentúry Publicis.Knut po zistení, že tender je znova zrušený, poprosil o čas na predýchanie. Po štvrť hodine vyjadril prekvapenie a poslal poklonu ministerstvu, ktoré podľa neho pri zadávaní súčasných podmienok urobilo maximum.

Barát v súčasnosti nevie, kedy ministerstvo vypíše nový tender. Rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, samozrejme, rešpektuje, hoci je tiež prekvapený.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 547
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 171
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 897
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 464
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 432
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 136
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 552
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 426
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 355
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 106

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.