Eurotendru sa nedarí

Aj druhý tender na eurokampaň za 130 miliónov korún bol zrušený.

Igor Barát pozval do komisie aj verejnosť. Nepomohlo. Správne kritériá kampane stále hľadá.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Igor Barát sa na jar tohto roka rozhodol, že tender na reklamnú agentúru, ktorá pripraví vysvetľovanie prechodu z koruny na euro, vyhlási s časovým predstihom. Urobil dobre. Včera mu Úrad pre verejné obstarávanie tender zastavil s vysvetlením, že jeho krirériá by neviedli k efektívnosti.

Prvýkrát tender zastavil splnomocnenec pre zavedenie eura pred mesiacom sám. Zistil totiž, že proti podmienkam protestuje väčšina veľkých reklamných agentúr tunajšieho trhu. Stretol sa s nimi, vypočul aj ich ostatné pripomienky a sporné kritérium vypustil. Nepomohlo.

Tentoraz protestovala malá komunikačná agentúra. Firma Renesans Stanislava Jendeka a Miroslava Kollára si Úradu pre verejné obstarávanie nesťažovala na podmienky, ktoré uprednostňovali veľké agentúry s referenciami z veľkých reklamných kampaní. Renesans tvrdil, že kritériá tak, ako ich zvolili Barátovi ľudia, nebudú viesť k efektivite. Úrad im dal za pravdu.

Prečo boli proti

Výčitky úradu možno rozdeliť na tri časti. Prvé je použitie doteraz netradičnej formy verejného obstarávania – súťažného dialógu. Jeho základnou vlastnosťou je vysoká subjektivita pri rozhodovaní členov komisie, ktorú má kompenzovať možnosť rokovať so súťažiacimi o detailoch možnej budúcej spolupráce.

Úrad nepopiera, že pre vyhodnocovanie marketingových služieb by to bolo vhodné. Iba v rozhodnutí hovorí, že voľba súťažného dialógu nebola vyargumentovaná. Druhá výčitka sa týkala kritéria „aktívnej účasti“ na procese vyhodnocovania. Úrad povedal, že to, ako bude agentúra vystupovať na stretnutí s komi­siou, nie je podstatné, a preto to nemôže byť kritérium. A napokon úrad protestoval proti tomu, že referencie o svojich doterajších prácach sa vyžadovali len z kampaní uskutočnených na Slovensku. Zahraničné agentúry tak mohli byť diskriminované.

Ťažko vyhovieť

„Očakávala som, že ani tento tender neprejde,“ povedala majiteľka agentúry CD Ogilvy & Mather Simona Bubánová.

Podľa nej je veľmi ťažké vyberať reklamnú agentúru podľa kritérií, ktoré sa uplatňujú v iných súťažiach. Pretože nápad a budúca efektivita reklamnej kampane nie sú merateľné kritériami, ktoré sú vo verejnom obstarávaní najčastejšie používané.

Marek Knut z agentúry Publicis.Knut po zistení, že tender je znova zrušený, poprosil o čas na predýchanie. Po štvrť hodine vyjadril prekvapenie a poslal poklonu ministerstvu, ktoré podľa neho pri zadávaní súčasných podmienok urobilo maximum.

Barát v súčasnosti nevie, kedy ministerstvo vypíše nový tender. Rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, samozrejme, rešpektuje, hoci je tiež prekvapený.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 557
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 331
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 540
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 204
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 017
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 892
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 998
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 700
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 503
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 915

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari spustili banky akciové úroky.

Neprehliadnite tiež

Francúzi zlikvidujú ďalších 600 tisíc kačíc pre výskyt vtáčej chrípky

Francúzsko už v januári pristúpilo k masívnej likvidácii hydiny, aby zastavilo šírenie vírusu.

Členské štáty Únie sa dohodli na novej daňovej legislatíve

Členské štáty dnes odobrili legislatívu, ktorá bráni využívaniu takzvaných hybridných daňových nesúladov v tretích štátoch.

NBS varuje pred firmou Questra, ktorá ponúka investičné produkty

Národná banka upozorňuje, že žiadna zo spoločností nemá povolenie, ktoré by ju oprávňovalo podnikať v Slovenskej republike.

V jadrovej elektrárni v Jaslovských Bohuniciach došlo pred 40 rokmi k havárii

Pracovníci montáže palivových článkov nevyčistili dôsledne palivový článok.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop