Zahradník už dvojaké ceny nechce

Diskusiu o vyšších cenách dopravy pre Nebratislavčanov označil nový šéf dopravného podniku za nedorozumenie.

Dvojaké ceny cestovného v Bratislave nebudú. Cezpoľní nestratia nárok na zľavu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠĽÁK)

BRATISLAVA. Ľudia dochádzajúci do Bratislavy za prácou alebo štúdiom sa nemusia obávať, že budú za cestovanie v električkách, autobusoch či trolejbusoch platiť viac ako Bratislavčania. Čerstvý šéf bratislavského dopravného podniku Branislav Zahradník zobral späť svoje slová o možnosti dvoja­kých cien zľavnených mesačných lístkov.

Pred dvoma týždňami

„Príjmom Bratislavy sú dane z príjmu ľudí, ktorí tu majú trvalý pobyt. Našu dopravu však využívajú aj ľudia, ktorých dane idú do rozpočtov iných miest,“ vyjadril sa pre SME pred dvoma týždňami predseda pred­stavenstva Dopravného podniku Bratislava Branislav Zahradník.

A úvahu, žeby pre ľudí, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt, platili iné ceny zľavnených a časových lístkov, podoprel príkladom. „Funguje to (takto) napríklad v Tatrách,“ vyjadril sa predminulý týždeň.

Ak myslel na takzvanú tatranskú kartu, za ktorú mohli jazdiť obyvatelia mesta Vysoké Tatry na Tatranských elektrických železniciach, nemal pravdu. Zľavy boli zrušené pred rokom.

Všeobecne má Zahradník pravdu v tom, že zľavy pre domácich by neboli slovenskou raritou. Dvojaké ceny poznajú Košiciach. Aby tamojší dôchodcovia a zdravotne ťažko postihnutí mohli cestovať lacnejšie, musia mať v občianskom preukaze zapísaný košický trvalý pobyt.

Všetko je inak

Dnes Zahradník hovorí, že diskusia, ktorá vznikla po jeho výrokoch o dvojakých cenách, bola len „mediálne nedorozumenie“. „Kvalitné služby chceme poskytovať všetkým zákazníkom bez ohľadu na to, kde bývajú, za rovnakú cenu. O zrušení zliav pre mimobratislav­ských sme neuvažovali,“ hovorí v súčasnosti.

Tvrdí, že jeho cieľom bolo iba diskutovať, ako vykryť dvesto miliónov korún ročnej straty dopravného podniku hlavného mesta. O výraznom znižovaní nákladov nehovorí, peniaze navyše hľadá najmä v bratislavskom VÚC. „Ten prispieva na regionálnu železničnú a autobusovú dopravu, preto je úplne logické, že by mal aj nám. Pretože v rámci kraja v preprave osôb podávame najväčšie výkony a podstatnú časť cestujúcich MHD tvoria práve mimobratislavskí obyvatelia kraja,“ argu­mentuje.

V súčasnosti dostáva podnik od mesta na prevádzku približne 1,3 milirady korún, z lístkov má miliardu. Tento rok prispel magistrát aj dvesto miliónmi korún na nové vozidlá.

Konkrétne čísla o počte mimobratislavských cestujúcich a výške požadovanej dotácie od kraja predseda predstavenstva podniku nepovedal. S vysvetlením, že detaily dostanú do rúk poslanci bratislavského mestského parlamentu v novembri.

„Príspevok BSK je jedným z približne 15 ďalších riešení. Ich presná navrhovaná podoba bude známa na jeseň po spracovaní analýz,“ spresnil Zahradník.

Podľa toho, kde bývajú

Bratislavský župan Vladimír Bajan nám prostredníctvom svojej hovorkyne odkázal, že kým požiadavka podniku nebude oficiálna, nemá zmysel o nej rozprávať.

Napríklad poslanec VÚC Peter Flaškár (SMK) si už teraz vie predstaviť podporu dotácie pre dopravný podnik pri hlasovaní v krajskom zastupiteľstve. „Na problém bratislavského dopravného podniku sa možno pozerať ako na problém celého kraja. MHD aj na cestu do práce využíva veľký počet ľudí z priľahlých teritórií mesta,“ hovorí poslanec s trvalým pobytom v Bratislave.

Jeho kolega z SMK Gabriel Agárdy, ktorý bol zvolený za senecký obvod, má optiku opačnú. „Ak kraj nemá v orgánoch dopravnom podniku nijaké zastúpenie, nevidím logiku v takomto postupe,“ vyslovil sa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 074
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 270
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 250
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 940
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 667
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 796
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 407
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 818
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 569
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 376

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenské kosatce sú hodné Oscara

Babičkina čipka, Zlatovláska či Bratislavský princ nie sú názvy rozprávok, ale originálne odrody irisov a gladiol, ktoré získali prestížne svetové ocenenia.

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

ŠPORT

Pálffy kritizoval Lintnera, ten okamžite reagoval

Ďalší spor v slovenskom hokeji?

Neprehliadnite tiež

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.

Doprava a logistika

Nafta je najlacnejšia v tomto roku, kamionisti môžu výrazne ušetriť

Priemerná cena sa pohybuje na úrovni 1,11 eura za liter. Cena pod touto úrovňou bola v polovici decembra - stála 1,09 eur za liter.

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.