KDE JE MENEJ PEŇAZÍ A INFORMÁCIÍ O ZDRAVÍ, TAM SA KUPUJE MENEJ MINERÁLOK

Zdravšie sa pije v mestách

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.


BRATISLAVA. Sýtené, ochutené nápoje, to, čo voláme aj malinovky alebo koly, je najčastejšie kupovaný nealkoholický nápoj na Slovensku. V objemovom meradle mu patrí viac než štvrtina trhu, minerálky nasledujú podľa prieskumu agentúry GfK až po nich.

Nákupy ochutených sýte­ných nápojov ťahajú najmä obyvatelia obcí do 5–tisíc obyvateľov. Na vidieku im patrí až tretina trhu. Naopak, najmenší podiel sýtených nápojov kupujú ľudia v Bratislave.

„Súvisí to aj s ekonomickým príjmom domácností,“ vysvetľuje Ľubomír Drahovský z prieskumnej agentúry Terna. Podľa neho ľudia na dedinách chcú najmä rýchlo uhasiť smäd. Neriešia, že pre zdravie sú lepšie minerálky. Naopak, minerálkam podľa neho pomáha, keď hygienici hovoria o škodlivi­nách vody z vodovodu.

Možno pijú z prameňa

„Podiel sýtených nápojov najvýraznejšie zvýšil príchod Lidlu pred tromi rokmi, ktorý rozšíril ponuku cenovo dostupných nápojov,“ potvrdzuje vzťah medzi cenou a výberom nealka aj Helena Uhrinová z agentúry GfK. Vysvetľuje, že nižšia frekvencia nákupov minerálok na vidieku môže súvisieť aj s tým, že na Slovensku je relatívne veľa aj voľne prístupných prírodných prameňov.

Zmenu správania v tomto období potvrdzujú aj čísla Štatistického úradu. Kým v roku 2004 vypil každý občan na Slovensku v priemere 71 litrov ochutených vôd, o rok to už bolo o 25 litrov na hlavu ročne viac.

Viac rokov, viac rozumu

Rôzne koly a toniky sa kupujú najčastejšie do domácnosti s gazdinami pred päťdesiatkou.

„Skupina ľudí do 35 rokov najviac podlieha cenovým akciám v obchodoch,“ povedal Drahovský. Dodal, že marketing výrobcov sladených nápojov sa zameriava najmä na mladých.

Zmena životného štýlu na zodpovednejší a s ňou kupovanie viac minerálnych vôd na úkor sladkých nápojov prichádza v domácnostiach, kde má gazdiná nad päťdesiat rokov.

„Minerálky značiek obchodných reťazcov sú cenovo dostupné a rovnako kvalitné,“ tvrdí analytik Drahovský. Privátne značky obchodov produkujú tí istí výrobcovia ako vlastné značky, ktorým tak stúpa celkový objem výroby.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 355
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 100
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 873
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 719
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 690
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 156
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 281
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 697
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 515

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.