KDE JE MENEJ PEŇAZÍ A INFORMÁCIÍ O ZDRAVÍ, TAM SA KUPUJE MENEJ MINERÁLOK

Zdravšie sa pije v mestách

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.

Na vidieku pijú ľudia malinovky oveľa častejšie ako v mestách. Tam sa viac darí minerálkam.


BRATISLAVA. Sýtené, ochutené nápoje, to, čo voláme aj malinovky alebo koly, je najčastejšie kupovaný nealkoholický nápoj na Slovensku. V objemovom meradle mu patrí viac než štvrtina trhu, minerálky nasledujú podľa prieskumu agentúry GfK až po nich.

Nákupy ochutených sýte­ných nápojov ťahajú najmä obyvatelia obcí do 5–tisíc obyvateľov. Na vidieku im patrí až tretina trhu. Naopak, najmenší podiel sýtených nápojov kupujú ľudia v Bratislave.

„Súvisí to aj s ekonomickým príjmom domácností,“ vysvetľuje Ľubomír Drahovský z prieskumnej agentúry Terna. Podľa neho ľudia na dedinách chcú najmä rýchlo uhasiť smäd. Neriešia, že pre zdravie sú lepšie minerálky. Naopak, minerálkam podľa neho pomáha, keď hygienici hovoria o škodlivi­nách vody z vodovodu.

Možno pijú z prameňa

„Podiel sýtených nápojov najvýraznejšie zvýšil príchod Lidlu pred tromi rokmi, ktorý rozšíril ponuku cenovo dostupných nápojov,“ potvrdzuje vzťah medzi cenou a výberom nealka aj Helena Uhrinová z agentúry GfK. Vysvetľuje, že nižšia frekvencia nákupov minerálok na vidieku môže súvisieť aj s tým, že na Slovensku je relatívne veľa aj voľne prístupných prírodných prameňov.

Zmenu správania v tomto období potvrdzujú aj čísla Štatistického úradu. Kým v roku 2004 vypil každý občan na Slovensku v priemere 71 litrov ochutených vôd, o rok to už bolo o 25 litrov na hlavu ročne viac.

Viac rokov, viac rozumu

Rôzne koly a toniky sa kupujú najčastejšie do domácnosti s gazdinami pred päťdesiatkou.

„Skupina ľudí do 35 rokov najviac podlieha cenovým akciám v obchodoch,“ povedal Drahovský. Dodal, že marketing výrobcov sladených nápojov sa zameriava najmä na mladých.

Zmena životného štýlu na zodpovednejší a s ňou kupovanie viac minerálnych vôd na úkor sladkých nápojov prichádza v domácnostiach, kde má gazdiná nad päťdesiat rokov.

„Minerálky značiek obchodných reťazcov sú cenovo dostupné a rovnako kvalitné,“ tvrdí analytik Drahovský. Privátne značky obchodov produkujú tí istí výrobcovia ako vlastné značky, ktorým tak stúpa celkový objem výroby.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 717
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 7 124
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 059
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 989
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 740
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 518
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 193
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 989
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 851
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 031

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop