Od mája sú zaradení na pozíciách výrobných pracovníkov v prevádzkach montáže a zvarovne. Automobilka týmto krokom preveruje možnosti využívať pracovníkov aj z iných krajín, ako zo Slovenska. TASR to potvrdil riaditeľ úseku komunikácie Peter Švec.
"Letné mesiace spôsobujú veľké výkyvy v ponuke pracovných miest. Ľudia z regiónu v tomto čase tradične odchádzajú za krátkodobými brigádami do zahraničia. Podobne príchod nových investorov do regiónu vytvára potenciálne riziko nedostatku voľných pracovníkov," povedal. Hoci PSA nemá podľa jeho vyjadrenia v súčasnosti problémy s obsadzovaním voľných pracovných pozícií, uvedené dôvody by mohli narušiť plánované tempo výroby. "Preto aktuálne preverujeme možnosti začleniť do výroby aj pracovníkov z iných krajín," informoval Švec.
Rumunskí zamestnanci sú podľa slov Šveca nateraz v adaptačnej fáze a podnik sleduje a vyhodnocuje možnosť ich zapojenia aj "po stránke jazyka, mentality, kultúry". Rumuni absolvovali totožný školiaci proces ako kmeňoví slovenskí zamestnanci - na začiatku prešli všeobecným a potom odborným školením, počas ktorých sa pripravili na prácu v konkrétnych prevádzkach.
"Model zamestnávania ľudí zo zahraničia aktuálne preverujeme, zhodnotenie príde až po nejakom čase," povedal Švec. Využívanie zahraničných zamestnancov však zostane v PSA okrajovou záležitosťou, automobilka prioritne oslovuje ľudí z regiónu Trnavy a následne zo Slovenska. Až akútny nedostatok disponibilnej pracovnej sily by potenciálne riešila zapojením ľudí zo strednej a východnej Európy, tak, ako to robia aj iné výrobné podniky na Slovensku.
Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším závodom skupiny PSA Peugeot Citroën. V lete 2003 bol položený základný kameň závodu PSA Peugeot Citroën Slovakia, v júni 2006 sa začala sériová výroba vozidiel modelu Peugeot 207. V roku 2006, v režime postupného nábehu sériovej výroby, opustilo výrobné pásy závodu viac ako 51 000 automobilov. Technická kapacita závodu je 300 000 vozidiel ročne. Nové investície budú do závodu prúdiť aj v budúcnosti. Najneskôr do roku 2010 sa v Trnave spustí výroba úplne nového koncernového typu vozidla.