Vo štvrtkovom HN klube, ktorého témou bol rozvoj a problémy železničnej dopravy na Slovensku, o tom informoval generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti CARGO Slovakia Matej Augustín. Ako zároveň dodal, výstavba širokorozchodnej trate by mohla stáť okolo 100 mld. Sk. Odvolal sa pritom na odhady finančných nákladov spred desiatich rokov.
V tejto súvislosti Augustín pripomenul, že tržby uvedenej spoločnosti z prepravy okolo 50 mil. ton tovarov predstavujú ročne 13 mld. Sk. Podľa neho by tento projekt nemal byť len záležitosťou SR, ale aj iných štátov, ktoré by z neho profitovali.
O posúdení možnosti výstavby širokorozchodnej trate sa dohodli začiatkom mája v Moskve ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií a ruské železnice podpísaním príslušného memoranda. Štátny tajomník ministerstva dopravy Dušan Švantner na diskusnom fóre Hospodárskych novín uviedol, že memorandum sa preceňuje a netreba ho vopred odsudzovať. Podľa neho je teraz ešte zavčasu hovoriť o tejto iniciatíve s tromi železničnými spoločnosťami na Slovensku. Najprv je potrebné poznať stanoviská ruských a rakúskych železníc, uzavrel Švantner.