GR OZŽ odsúhlasila lobovanie v parlamente v súvislosti so zákonom o ŽS

Bratislava 10. apríla (TASR) - Generálna rada Odborového združenia železničiarov (GR OZŽ) na svojom dnešnom zasadnutí rozhodla o krokoch, ktorými sa ...

Bratislava 10. apríla (TASR) - Generálna rada Odborového združenia železničiarov (GR OZŽ) na svojom dnešnom zasadnutí rozhodla o krokoch, ktorými sa bude snažiť o zapracovanie svojich požiadaviek do zákona o Železničnej spoločnosti, a. s., a do ostatných súvzťažných návrhov zákonov v procese ich prerokúvania parlamentom. "S okamžitou platnosťou začíname lobing v Národnej rade SR formou komunikácie so všetkými poslaneckými klubmi," uviedol pre TASR podpredseda OZŽ Peter Rozložník.

Ako dodal, zástupcovia odborov už boli prizvaní na rokovanie Výboru NRSR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie, kde k príslušným zákonom predložia svoje pripomienky. "Pokiaľ ani tieto formy presadenia celospoločenských, nielen železničiarskych záujmov nebudú účinné, GR OZŽ využije aj možnosť krajného riešenia, teda štrajku." Hoci účasť na ňom je podľa Rozložníka ťažko odhadnuteľná, faktom ostáva, že petíciu za zastavenie likvidácie železničnej dopravy a zachovanie pracovných príležitostí železničiarov podpísalo 22 275 zamestnancov Železníc SR (ŽSR), čo je takmer polovica ich počtu.

Najväčšiu hrozbu pre obe budúce železničné zložky predstavuje podľa Rozložníka v zákone zakotvený systém financovania železníc. "Je nutné, aby štát prehodnotil určovanie výšky ekonomicky oprávnených nákladov, ktoré železniciam vznikajú v dôsledku realizácie výkonov vo verejnom záujme, a následne ich aj v plnej miere uhrádzal." Odborári požadujú aj harmonizáciu podmienok na dopravnom trhu, konkrétne odstránenie regulácie ceny za používanie železničnej dopravnej cesty. Jej reguláciou vzniká ŽSR ročne strata 1,5 miliardy Sk, na čo však vláda pri zostavovaní rozpočtu veľakrát pozabudla. Tretí okruh problému financovania tvorí dotácia štátu na modernizáciu a rozvoj železničnej dopravnej cesty. Tá predstavuje na tento rok 260 miliónov Sk, pričom odporúčania Európskej investičnej banky poukazujú na potrebu štyroch miliárd Sk ročne. Na druhej strane, vláda poskytla na predmetné ciele na tento rok štátnu záruku na úvery vo výške 10,5 miliardy Sk pre ŽSR.

Súčasne sa OZŽ do budúcnosti obáva predpokladaného odčleňovania technických činností a s nimi súvisiaceho majetku od ŽSR formou ich predaja súkromným spoločnostiam. Nakoľko ide o veľmi špecifické funkčné oblasti, ich poskytovatelia tak získajú v predmetnej činnosti monopolné postavenie vo vzťahu k štátu, teda ŽSR, ktoré si potrebnú údržbu, respektíve úpravu dopravnej cesty alebo vozového parku objednajú.

* sch zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 805
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 211
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 449
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 179
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 447
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 430
  7. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 107
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 862
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 816
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 026

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop