Düsseldorf 10. apríla (TASR) - Nemecká vydavateľská skupina Handelsblatt dosiahla v roku 2000 zvýšenie obratu o 24,1 % na 842 miliónov DEM. Spoločnosť si tak výrazne posilnila vrcholovú pozíciu na trhu ekonomických a finančných informácií v Nemecku.
Skupina, ktorá okrem iného vydáva denník Handelsblatt a týždenník Wirtschaftswoche, profitovala predovšetkým z nárastu počtu inzerátov. Výnosy z inzercie sa v medziročnom porovnaní zvýšili o 30,5 % na 498 miliónov DEM, výnosy z predaja vzrástli o 15,7 % na 344 miliónov DEM.
Kvôli súčasnému ochabnutiu na burzách a kríze internetových podnikov počíta skupina Handelsblatt v tomto roku so spomalením rastu. Skupina však bude vďaka stabilnej základni predplatiteľov postihnutá situáciou na trhu menej ako jej konkurencia. Aj pokles inzertných strán klesá miernejšie ako u iných subjektov. (1 DEM = 22,262 SKK)
* 3 mma zll