Bratislava 18. júna (TASR) - Viac ako štvrtinu celkovej spotreby nápojov v domácnostiach na Slovensku tvoria sýtené nápoje. Slovenské domácnosti v porovnaní s okolitými krajinami nakupujú veľký podiel sýtených nápojov. Najobľúbenejšími nápojmi, ktoré Slováci konzumujú v domácnosti, sú sýtené nápoje a minerálne vody. V nákupoch slovenských domácností tvorili tieto nápoje v roku 2006 viac ako polovicu objemu, vyplýva z výsledkov kontinuálneho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia za ostatné tri roky, 2004 až 2006.
Podobne ako Slovensko je v spotrebe tohto segmentu aj Česko. V Maďarsku je podiel sýtených nápojov výrazne nižší, tvorí iba 16 % z celkového objemu, minerálne vody tu však tvoria viac ako tretinu nápojov nakúpených do domácností. V Poľsku a Rakúsku sú sýtené nápoje menej obľúbené, ich podiel je na úrovni 10 %.
Prieskum ďalej preukázal, že teplé nápoje ako káva, čaj a kakao tvoria na Slovensku tretinu celkového objemu nákupov do domácností, pričom káva tvorí prevažnú väčšinu teplých nápojov.
Poliaci na rozdiel od ostatných krajín konzumujú viac teplých nápojov, ide o viac ako polovicu z celkového objemu nápojov nakúpených na spotrebu do domácnosti, pričom čaj tvorí takmer 30 %.
Spoločnosť GfK Slovakia so sídlom v Bratislave je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Na trhu operuje od roku 1991. Zastrešuje ju svetová sieť GfK (Norimberg), ktorá má viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách sveta.
Aktuálne výstupy spoločnosti GfK - Inštitút pre prieskum trhu TASR poskytla jej marketingová manažérka Lucia Rumanová.
UPOZORNENIE:
Grafická služba Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.