Maďarské podniky presúvajú svoje sídla kvôli daniam do SR

Budapešť 17. júna (TASR) Až 30 % z daní ušetrí maďarská firma, ak sa rozhodne presunúť svoje sídlo na Slovensko. Založením spoločnosti v SR sa zaoberá ...

Budapešť 17. júna (TASR) Až 30 % z daní ušetrí maďarská firma, ak sa rozhodne presunúť svoje sídlo na Slovensko. Založením spoločnosti v SR sa zaoberá už niekoľko firiem, ktoré zabezpečia všetky vyžadované administratívne úkony, píše maďarský internetový portál uno.hu, ale aj ďalšie maďarské médiá.

Daň zo zisku aj daň z príjmu fyzických osôb je na Slovensku jednotne 19-%, ale viaceré druhy daní, ktoré v Maďarsku treba platiť, vôbec neexistujú. Preklad príslušných dokumentov, vybavovanie právnych, či daňových záležitostí riešia sprostredkovateľské podniky. Nemenovaná spoločnosť na juhu Slovenska vybavila v tomto roku už presťahovanie 30 firiem, denne ich vyhľadá 7 až 10 nových klientov, uvádza uno.hu.

Maďarský výkonný riaditeľ a majiteľ tejto spoločnosti, ktorý nechce byť menovaný, a ktorého podnik má v Maďarsku vlastnú internetovú stránku, pre TASR potvrdil, že zakladanie podnikov na Slovensku je podstatne jednoduchšie a lacnejšie ako v Maďarsku, aj ich daňové zaťaženie je podľa jeho vyjadrenia dokonca asi polovičné oproti tomu, ktoré funguje v Maďarsku.

Ako dodal, prítomnosť maďarských podnikateľských subjektov prostredníctvom slovenskej spoločnosti je pre slovenský trh prijateľnejšia a mnohé maďarské podniky prenášajú svoje trhové nápady, ktoré sú už v Maďarsku nezaujímavé, za hranice. Aj pre nich je lukratívne tam založiť spoločnosť. Založenie sídla spoločnosti na Slovensku má význam aj pre také podniky, ktoré obchodujú na širšej medzinárodnej úrovni, teda nielen v Maďarsku a na Slovensku. Aj im sa vyplatí sídlo založiť alebo preniesť do SR.

V maďarských médiách prezentované sťahovanie na Slovensko iba zo špekulatívnych dôvodov však podľa riaditeľa nemá dlhodobú perspektívu, jednoducho to nebude fungovať. "Tí, ktorí takto konajú, vytrhli z kontextu iba určité prvky," povedal.

Podľa jeho slov podobne naleteli mnohí aj na nákup a registráciu vozidiel na Slovensku. Na Slovensku je nielen nižšia daň ako v Maďarsku, ale pri vozidlách pre podnikanie môžu majitelia odrátať aj daň z pridanej hodnoty, a na rozdiel od Maďarska neexistuje ani registračný poplatok.

Odborníci odhadujú, že počet v Maďarsku jazdiacich áut so slovenským evidenčným číslom v uplynulom roku stúpol o 7 000 až 10 000. Podľa maďarského internetového hospodárskeho denníka Világgazdaság existuje v Maďarsku 20 spoločností, ktoré sa zaoberajú vybavením evidencie auta v SR.

Tento jav prekročil už prah trpezlivosti aj maďarského Celoštátneho veliteľstva colnej a finančnej stráže (VPOP), ktoré sa spojilo s daňovým úradom, aby spoločne preverili, nakoľko je registrácia vozidiel za hranicami legálna.

VPOP upozornil, že bude intenzívne preverovať takéto vozidlá jazdiace v Maďarsku. Podľa platných právnych noriem by totiž mali do 30 dní po dovoze do Maďarska takéto vozidlá preregistrovať, v opačnom prípade sa dopúšťajú porušenia zákona. Niektoré maďarské médiá zverejnili už aj možnosti výnimiek, ktoré zákon v takomto prípade pripúšťa.

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 446
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 769
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 076
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 431
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Téma: Viktor Orbán


Článok je zaradený aj do ďalších tém Maďarsko, Wizz Air

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.