PRAHA. Holandský pivovar Heineken sa pustil do boja o lídra českého trhu. Po juhomoravskom Starobrne kúpil pivovar v Krušoviciach. Dostal sa tak na tretiu pozíciu.
Pivovar mu predala spoločnosť Radeberger Gruppe. Cenu spoločnosti odmietli zverejniť.
Česko sa tak zaradí medzi okolité krajiny, kde väčšinou o prvenstvo na trhu bojuje Heineken so skupinou SABMiller, ktorá v Česku vlastní Plzenský Prazdroj, ktorý má na českom trhu silnú pozíciu s takmer polovičným podielom.
Po kúpe Krušovíc produkcia Heinekenu presiahne 1,6 milióna hektolitrov ročne.
Značka Krušovice z pivových fliaš nezmizne, lebo Heineken miestne značky necháva na trhu. Starostlivo však vyhodnocuje ekonomické výsledky prevádzok. Ak sú neefektívne, zatvára ich. Podobne to urobil napríklad na Slovensku, kde nechal len prevádzku v Hurbanove.