Banská Bystrica 6. júna (TASR) - V Banskej Bystrici dnes opäť vyšli do ulíc trolejbusy, ktoré tam nejazdili od januára 2006. Odvtedy sa banskobystrická mestská dopravná spoločnosť snažila získať povolenie na prevádzkovanie na trolejbusovej dráhe a licenciu na prevádzkovanie dopravy na nej. Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), a. s., povolenie má, ale stále mu chýba licencia, takže môže vykonávať iba testovacie jazdy v rámci siete a skúšky trakčného zariadenia na dráhe, ale nemôže prepravovať cestujúcich.
Na prvý výjazd z vozovne v Kremničke sa vydalo všetkých 27 trolejbusov, z toho 25 prenajatých od SAD Banská Bystrica. Absolvovali skúšobné jazdy a doteraz prijatých 13 vodičov zácvik. Všetci vlastnia oprávnenie na vedenie dráhového vozidla. Tí zatiaľ stačia na prípadné spustenie avizovaných liniek z Radvane na Fončordu a do Rooseweltovej nemocnice a späť. Vozidlá sú podľa hovorcu DPMBB Juraja Jendrišáka v pomerne dobrom technickom stave. Pravidelne sa starali o ich údržbu na náklady ich vlastníka banskobystrickej SAD, jazdili na nich vo vozovni. Hoci trolejbusy pochádzajú z výroby z rokov 1989 až 1998, nepotrebuje ich vozidlový park ešte obnovu, majú totiž dvojnásobne dlhšiu životnosť ako autobusy, teda 16 až 20 rokov.
"So spustením trolejbusovej dopravy pripravujeme zavedenie časových cestovných lístkov, ktoré výrazne zlacnejú cestovné. Najpredávanejší mesačný bude po prešovskej MHD druhým najlacnejším v SR. Bude stáť 490 Sk a platiť bude neobmedzene na ktorejkoľvek linke DPMBB. Denný časový lístok vyjde na 50, týždenný na 200 a štvrťročný na 1 400 Sk. Pritom oprávnené skupiny osôb budú mať nárok na polovičnú zľavu," povedal Jendrišák. Poznamenal, že jednorazový cestovný lístok bude rovnako ako v autobusoch MHD prevádzkovaných zvolenskou SAD za 14 Sk a z čipovej karty za 13 Sk. "Máme pripravený vo všetkých vozidlách rovnaký systém tarifného vybavenia pre cestujúcich, ako má zvolenská SAD. Ak bude ochotná dohodnúť sa, cestujúci budú môcť využívať aj jej čipové karty," zdôraznil hovorca.
DPMBB by na základe zmluvy s mestom mal najazdiť 1,1 milióna kilometrov ročne a na tento výkon dostane 16 miliónov Sk. Ak sa mesto nedohodne na znížení výkonov so súčasným prevádzkovateľom MHD SAD Zvolen, na obnovených trolejbusových linkách budú asi jazdiť aj autobusy.