Zázračný biznis Autoreklamy je minulosťou

Spoločnosť Autoreklama zatvorila niektoré svoje pobočky, lebo sa obávala útokov nespokojných klientov. Končí sa ďalšia pyramídová hra.

BRATISLAVA. Lákavú predstavu mať nové auto na lízing, za ktorý netreba platiť, donedávna spĺňala ponuka firmy Autoreklama. Stačilo, že ľudia zaplatili dopredu desatinu ceny auta a potom s ním s reklamou tejto firmy jazdili v priemere viac ako 30 kilometrov denne. Druhou možnosťou, ako si zarobiť, bolo zaplatiť vopred 25–tisíc korún a nosiť reklamu na vlastnom aute. Takíto klienti Autoreklamy dostávali sedemtisíc korún mesačne. Už to však nie je pravda.

Koniec supervýhodnej služby je len otázkou času

Podľa Hospodárskych novín zatvorila tento týždeň Autoreklama niektoré svoje predajne s odôvodnením, že zamestnanci pobočiek sa obávajú útoku nespokojných klientov. Tí sa totiž na internete vyhrážali, že budú žiadať späť vstupný poplatok, ktorý firme pri podpise zmluvy zaplatili. Útok sa nakoniec nekonal.

Denník SME sa včera neúspešne pokúšal spojiť s majiteľom spoločnosti Autoreklama Ladislavom Porozsnyákom. Jeho mobilný telefón, ktorý je uvedený vo vzorovej zmluve, bol vypnutý a telefóny na pobočkách boli buď obsadené, alebo ich nikto nedvíhal.

Spoločnosť Auroteklama preveruje aj Daňové riaditeľstvo. Jeho hovorkyňa Iveta Adamíková však ďalšie informácie zatiaľ nemohla poskytnúť.

Výhodnosť zmlúv pre klientov spochybnil aj generálny prokurátor Dobroslav Trnka.

Čaká sa na trestné oznámenie

Klienti spoločnosti zvažovali aj podanie trestného oznámenia, no podľa zástupcu hovorcu Prezídia Policajného zboru Viktora Plezela sa na políciu nikto neobrátil. Dodal, že ide o zmluvu medzi dvoma stranami a teda v prípade napríklad nevyplácania mesačných platieb by išlo o občianskoprávny spor. Klienti by sa teda mali obrátiť na súd.

„Polícia by mohla konať len v prípade, ak by spoločnosť porušila trestný zákon, ak by sa preukázal úmysel poškodiť klientov či podviesť ich,“ povedal.

Dôkazom, že ide o pyramídovú hru, nie dlhodobo udržateľné podnikanie, je, že autá majú na sebe nalepenú reklamu na spoločnosť Autoreklama, nie na nejakého inzerenta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 533
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 643
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 216
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 059
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 812
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 506
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 410
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 843
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 590
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop