Praha 25. mája (TASR) - Jasne najpredávanejším českým nanukom je tradičný Míša. Len za posledný rok sa ho podarilo predať 12 miliónov kusov. Teraz sa Unilever, do ktorého portfólia Míša patrí, snaží popularitu českého nanuku rozšíriť aj do ďalších krajín. Prvou zástavkou je Slovensko.
"Míšu sme teraz uviedli na Slovensko. Uvidíme, ako sa bude predávať a či sa stane srdečnou záležitosťou Slovákov tak, ako je to v Česku," povedala Marianne Kirgegaard Knudsenová, ktorá má na starosti zmrzliny v Unileveri, nadnárodnom potravinárskom a drogériovom koncerne.
Podľa nej je Slovensko prvým testom, ktorý ukáže, či je možné Míšu predávať aj v iných krajinách. Zatiaľ čo na západnom Slovensku ľudia Míšu poznajú, pre "východniarov" je to úplná novinka. "Z ďalších krajín je potenciál pre Míšu trebárs v Maďarsku, kde sú tvarohové nanuky tiež obľúbené," dodala Knudsenová. Inde v Európe totiž tvarohové nanuky zatiaľ nepoznajú.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.