Až T­Com zlomil imidž zlého monopolu

Slovenský operátor T–Home nepotrebuje. Minimálne nie akútne. S parametrami T–Comu je spokojný.

(Zdroj: TREND/VLADO BENKO)

BRATISLAVA. Riaditeľ pre stratégiu reklamnej agentúry Istropolitana D' Arcy Pavol Minár (na snímke TRENDU) bol pri tom, keď najstaršia slovenská telekomunikačná firma opúšťala meno Slovenské telekomunikácie a aj keď rok po tom inštalovala značku T–Com. Pomáhal kreatívcom aj pri tvorbe značky Magio.

Či bolo rozumné robiť rebranding dvakrát a neuviesť po Slovenských telekomuniká­ciách­ na trh priamo T–Com, nerieši. Takéto rozhodnutia sú vecou najvyšších manažérov klien­ta. Dochádza k nim často nielen v Bratislave, ale i v centrálach koncernov. Úlohou agentúry je poradiť, aké parametre by nová značka mala mať, no hlavne, ako to najefektívnejšie dosiahnuť.

V tomto zmysle je Pavol Minár spokojný. Tvrdí, že pri uvedení značky T–Com sa konečne podarilo zmazať nálepku bývalého socialistického monopolu.

V čase uvedenia značky Slovak Telecom bolo telefonovanie na pevnej linke ešte stále kľúčovým produktom firmy. V čase, keď prichádzal T–Com, už internetové služby rástli tak významne, že podnik venoval podpore ich predaja väčšinu svojej novej komunikácie.

Zásadné bolo podľa Pavla Minára aj rozhodnutie predstaviť on–line značku iným typom rebrandingu, ako je na Slovensku zvykom. „Preto chýbali nič nehovoriaci usmievajúci sa ľudia a podávania rúk a tak ďalej,“ hovorí. Agentúra ponúkla televízny šot, ktorého príbeh nebol dokončený. Kto chcel vedieť, ako dopadne, mal navštíviť webstránku novej značky. A buď sa pozrieť, aké konce ponúkajú tvorcovia, alebo napísať vlastný koniec. Web navštívilo vyše stotisíc ľudí a o vlastný príbeh sa pokúsilo šesťtisíc z nich.

Aj výsledok vo vedomí spotrebiteľov je pre T–Com uspokojivý. Ako značku hlasovej služby ho vníma menej ako pätina ľudí, ako internetovú spoločnosť až 45 percent.

Preto sa aj Minárovi zdá ro­zumné, že značka T–Home nenahradí na Slovensku T–Com minimálne v najbližšom roku. „Hoci je T–Com medzinárodná značka, na Slovensku je oveľa silnejšia ako napríklad doma v Nemecku,“ povedal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 172
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 793
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 152
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 099
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 981
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 532
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 355
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 816
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 555
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 966

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

SVET

Čo týždeň, to škandál. Trump začal najhoršie v histórii

Nový prezident je najmenej populárny čerstvý šéf Bieleho domu.

Neprehliadnite tiež

Česi si vlani zobrali hypotéky za rekordných vyše osem miliard eur

K rekordnému záujmu o hypotéky prispeli, podobne ako na Slovensku, nízke úrokové sadzby a priaznivá ekonomická situácia domácností.

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop