JEDNODUCHÝ PRÍSTUP ZÁKAZNÍKOV K MNOŽSTVU INFORMÁCIÍ O PRODUKTOCH PODĽA OTCA MARKETINGU PHILIPA KOTLERA ZVYŠUJE DÔLEŽITOSŤ KVALITNÝCH SLUŽIEB A SILNÉHO VZŤAHU SO ZÁKAZNÍKOM

Zákazníci sú podľa Kotlera mocnejší ako kedykoľvek predtým

BRATISLAVA 23. mája (SITA) - Zákazníci sú v súčasnosti vďaka moderným technológiám a prístupu k informáciám mocnejší ako kedykoľvek predtým. Povedal to po svojom utorňajšom príchode na Slovensko „otec ...

BRATISLAVA 23. mája (SITA) - Zákazníci sú v súčasnosti vďaka moderným technológiám a prístupu k informáciám mocnejší ako kedykoľvek predtým. Povedal to po svojom utorňajšom príchode na Slovensko „otec marketingu“ Philip Kotler. Čoraz dôležitejšiu úlohu tak pri marketingu a predaji produktov podľa neho zohráva kvalita služieb a vytváranie silného vzťahu so zákazníkmi. „Ak vás zákazníci preferujú a majú vás radi, chcú u vás aj viac nakupovať,“ povedal.

Najväčšou výhodou zákazníkov oproti minulosti je jednoduchý prístup k množstvu informácií, najmä prostredníctvom internetu. Klasické formy propagácie predaja, napríklad formou televíznej reklamy tak postupne strácajú svoju silu. „Zákazníci môžu teraz nakupovať omnoho inteligentnejšie bez akýchkoľvek reklamných informácií. Všetko čo potrebujú, si môžu zistiť na internete,“ tvrdí Kotler. Spoločnosti, ktoré utrácajú aj v súčasnosti veľké peniaze za televíznu reklamu, by preto mali podľa neho tieto výdavky zredukovať a peniaze využiť radšej na zlepšovanie vlastného produktu, priblíženie sa k zákazníkovi a aj na dobrú internetovú stránku.

Kvalitné služby a kvalitný produkt sú podľa Kotlera tiež cestou, aby sa propagoval takpovediac sám. „Snažím sa presvedčiť firmy o zmene marketingového mixu tak, aby nemuseli svoje produkty dávať do reklamy v médiách, ale aby to ich zákazníci robili za nich ústne. Ak vyrobíte výborný produkt a vyhoviete zákazníkovi, je pravdepodobné, že o tom povie svojim priateľom,“ povedal. Budúcnosť marketingu je však podľa neho predovšetkým v nových technológiách, ktorých správnym využitím sa dá dosiahnuť veľká efektívnosť marketingu a teda aj rast predaja a príjmov.

Profesor Philip Kotler sa v stredu zúčastní na seminári s názvom Marketing Moves - Marketing, hybná sila novej ekonomiky, organizovaný spoločnosťou Top Events, ktorý sa uskutoční v bratislavskom hoteli Radison SAS Carlton.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 172
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 110
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 3 352
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 143
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 706
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 183
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 157
  8. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 648
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 621
  10. Kam do tepla v januári? 1 504

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Technológie

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Severná Kórea už na olympiádu útočila. Môže to zopakovať?

Soul chcel v roku 1988 letnou olympiádou zažiariť. Viedla k tomu krvavá cesta aj ústupky severnému susedovi.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi.

Neprehliadnite tiež

Slovenské firmy sa budúcnosti neboja, vyhliadky v hospodárstve sú pozitívne

Pre budúcnosť Slovenska je kľúčová podpora vedy a výskumu, myslí si to predseda Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory.

Z čierneho zoznamu daňových rajov vymazali osem krajín

Únia prikročila k zverejneniu zoznamu daňových rajov po sérii škandálov spojených s masovými daňovými únikmi známymi ako LuxLeaks, Panama Papers či Paradise Papers.

Štát zrušil uránové memorandum, proti vôli Košičanov sa urán ťažiť nebude

Súčasný minister hospodárstva sa v minulosti jasne postavil proti ťažbe uránu pri Košiciach.

Kaliňák priznal, že poplatok 10 eur za cirkevný sobáš bola chyba

Administratívny poplatok za cirkevný sobáš si účtujú obecné matriky od začiatku tohto roka.

Tisíce dlžníkov, dva milióny eur. Ako dopadla exekučná amnestia Dôvery

Do exekučnej amnestie štátu sa zrejme zapojí aj zdravotná poisťovňa Dôvera.