BRATISLAVA 23. mája (SITA) - Zákazníci sú v súčasnosti vďaka moderným technológiám a prístupu k informáciám mocnejší ako kedykoľvek predtým. Povedal to po svojom utorňajšom príchode na Slovensko „otec marketingu“ Philip Kotler. Čoraz dôležitejšiu úlohu tak pri marketingu a predaji produktov podľa neho zohráva kvalita služieb a vytváranie silného vzťahu so zákazníkmi. „Ak vás zákazníci preferujú a majú vás radi, chcú u vás aj viac nakupovať,“ povedal.
Najväčšou výhodou zákazníkov oproti minulosti je jednoduchý prístup k množstvu informácií, najmä prostredníctvom internetu. Klasické formy propagácie predaja, napríklad formou televíznej reklamy tak postupne strácajú svoju silu. „Zákazníci môžu teraz nakupovať omnoho inteligentnejšie bez akýchkoľvek reklamných informácií. Všetko čo potrebujú, si môžu zistiť na internete,“ tvrdí Kotler. Spoločnosti, ktoré utrácajú aj v súčasnosti veľké peniaze za televíznu reklamu, by preto mali podľa neho tieto výdavky zredukovať a peniaze využiť radšej na zlepšovanie vlastného produktu, priblíženie sa k zákazníkovi a aj na dobrú internetovú stránku.
Kvalitné služby a kvalitný produkt sú podľa Kotlera tiež cestou, aby sa propagoval takpovediac sám. „Snažím sa presvedčiť firmy o zmene marketingového mixu tak, aby nemuseli svoje produkty dávať do reklamy v médiách, ale aby to ich zákazníci robili za nich ústne. Ak vyrobíte výborný produkt a vyhoviete zákazníkovi, je pravdepodobné, že o tom povie svojim priateľom,“ povedal. Budúcnosť marketingu je však podľa neho predovšetkým v nových technológiách, ktorých správnym využitím sa dá dosiahnuť veľká efektívnosť marketingu a teda aj rast predaja a príjmov.
Profesor Philip Kotler sa v stredu zúčastní na seminári s názvom Marketing Moves - Marketing, hybná sila novej ekonomiky, organizovaný spoločnosťou Top Events, ktorý sa uskutoční v bratislavskom hoteli Radison SAS Carlton.