Praha 18. mája (TASR) - Neznáma pražská spoločnosť Tardus urobila tento týždeň obchod snov. České dráhy (ČD) jej bez výberového konania predali za 15 miliónov Kč, v prepočte 17,9 milióna Sk, takmer polovičný podiel vo svojej reklamnej spoločnosti RAILREKLAM.
Podiel však má omnoho vyššiu hodnotu - firma totiž ovláda reklamné plochy v okolí železničných tratí, vo vlakoch aj na staniciach. Veľké reklamné agentúry za ne boli ochotné zaplatiť desiatky miliónov korún. Ich ponuky však šéfov štátom ovládaných Českých dráh nezaujali.
Predaj lukratívneho podielu v reklamnej agentúre prebiehal neobvyklým spôsobom. Dráhy nevypísali výberové konanie, ako býva v takýchto prípadoch bežné. ČD si vybrali 6 firiem, ktorým časť firmy RAILREKLAM ponúkli. Vo štvrtok šéfovia dráh neboli schopní vysvetliť, ako tieto spoločnosti vybrali. Taja aj ich mená. "Je to obchodné tajomstvo," povedal hovorca Ondřej Kubala.
Zo 6 oslovených firiem ponuku podali len tri. Spoločnosť Tardus vraj najlepšie splnila podmienky a ponúkla najvyššiu cenu. ČD si však neurobili trhové ocenenie firmy RAILREKLAM, aby vedeli, aký má predávaný podiel hodnotu.
V pletenci firiem stojacich za víťazným Tardusom figuruje aj meno podnikateľa Romana Janouška, ktorý je blízkym priateľom pražského primátora Pavla Béma.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.