Koordinátor spolkovej vlády pre letectvo a astronautiku Peter Hintze pre najnovšie vydanie nemeckého spravodajského magazínu Focus uviedol, že Sarkozy si je vedomý hodnoty spravodlivého rozdelenia. "Tajomstvo úspechu Airbusu je v rovnoprávnom rozdelení úloh medzi Nemeckom a Francúzskom. Obaja majú rovnaké šance a znášajú rovnaké náklady." Predpokladá, že aj Sarkozy bude tak ako doteraz udržiavať myšlienku Airbusu ako európskeho projektu pod mimoriadnou nemecko-francúzskou zodpovednosťou.
Sarkozy v predvolebnom boji avizoval, že ako prezident začne nové rokovania o pakte medzi vlastníkmi podielov v materskom koncerne Airbusu EADS. Francúzsko vlastní v EADS 15 %. Rovnováha s nemeckým spoluvlastníkom DaimlerChrysler bola v minulosti často predmetom diskusií. Koncern DaimlerChrysler v minulosti zamietol úvahy o narušení rovnováhy. Airbus sa chce pomocou programu ozdravenia, v rámci ktorého sa má zrušiť 10 000 pracovných miest, dostať z krízy.
Pri nemeckých závodoch Airbusu, ktoré sa majú predať, Hintze trvá na tom, "aby sa podľa možnosti našli nemeckí partneri ako kupujúci pre domáce fabriky". Existuje veľký záujem vstúpiť do nemeckého leteckého a vesmírneho priemyslu. Spolková vláda chce posilniť vlastný dodávateľský priemysel, aby obstál na svetovom trhu. "Na to musia nemeckí dodávatelia rásť aj z hľadiska veľkosti, aby v budúcnosti mohli dodávať celé systémy pre odvetvie letectva," zdôraznil Hintze.
Informovali o tom agentúry AP, Reuters a APA.