Bratislava 12. mája (TASR) - Výnosy spoločnosti T-Mobile Slovensko, a. s., v 1. štvrťroku 2007 dosiahli 4,062 miliardy Sk. Oproti rovnakému obdobiu vlani sa tak zvýšili o 9 %. Celkový rast výnosov bol spôsobený predovšetkým nárastom výnosov z mobilných služieb, ktoré sa medziročne zvýšili o 10 %.
T-Mobile ukončil 1. kvartál tohto roka s počtom 2,223 milióna zákazníkov, čo je o 10,6 % viac v porovnaní so stavom k 31. marcu 2006. K zvýšeniu zákazníckej bázy prispieva takmer výlučne nárast počtu zákazníkov v segmente fakturovaných služieb, zatiaľ čo počet zákazníkov s predplatenými kartami ostáva dlhodobo stabilný.
V segmente fakturovaných služieb mal T-Mobile k 31. marcu aktivovaných 998 000 zákazníkov, čo je 26-% medziročný rast. Podiel tohto segmentu na celkovom počte zákazníkov vzrástol na 45 %. Medziročne sa tento ukazovateľ zvýšil o 6 percentuálnych bodov.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (tzv. ARPU - average revenue per user) dosiahol 579 Sk, čo je medziročný pokles o 3 Sk. Oblasť nehlasových služieb vzrástla medziročne takmer o 20 %, a to predovšetkým vďaka rozšíreniu širokopásmového pripojenia do internetu. Podiel nehlasových služieb na ARPU dosiahol v 1. štvrťroku 2007 podiel takmer 17 %, čo je medziročný rast o viac než 1 percentuálny bod.
Za prvé 3 mesiace 2007 dosiahol T-Mobile zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) 1,979 miliardy Sk, čo predstavuje 4-% nárast v porovnaní s rovnakým obdobím vlani. Nižší medziročný rast prevádzkovej ziskovosti v porovnaní s rastom výnosov je spôsobený predovšetkým zvýšenými nákladmi na získanie nových zmluvných zákazníkov, keďže ich počet v 1. kvartáli bol výrazne vyšší ako pred rokom.
TASR o tom informovala Alena Vašikaniová Buchálková z odboru externej komunikácie ST.