Bratislava 10. mája (TASR)- Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) pripravila tretiu Road Show po samosprávnych krajoch, čiže stretnutia s primátormi a starostami, s ktorými bude hovoriť o spolupráci pri podpore rozvoja regiónov. Témou stretnutí, ktoré sa budú konať v ôsmich mestách od 14. do 23. mája, bude aj prílev zahraničných investorov do regiónu, možnosti získania podpory pri výstavbe priemyselných parkov, či fungovanie databázy nehnuteľností.
"Na prvej Road Show pred rokom agentúra oznámila, že posilní regionálne zastúpenia, aby bola bližšie k regiónom a mohla im efektívnejšie pomáhať. To je jednou z najdôležitejších úloh SARIO pri zvyšovaní životnej úrovne obyvateľstva a znižovaní regionálnych rozdielov," uviedol generálny riaditeľ SARIO Peter Hajaš. Ako dodal, priamym kontaktom sa zlepšuje komunikácia medzi agentúrou a samosprávou, SARIO tak dokáže lepšie pripraviť regióny na prílev investícií.
Počas Road Show privíta SARIO v jednotlivých krajoch etablovaných investorov a podnikateľov, s ktorými bude hovoriť o podpore exportu, ako aj o spolupráci pri expanzii firiem. "Dôležitá je komunikácia medzi samosprávou, agentúrou a investormi, či už prichádzajúcimi alebo etablovanými. Na Road Show budeme preto s podnikateľskou verejnosťou hovoriť aj o tom, v akých oblastiach agentúra môže pomáhať a v akých nie," dodal Ľuboš Kozmon, poverený riadením sekcie priamych zahraničných investícií.
Podľa riaditeľky sekcie zahraničného obchodu SARIO Slávky Mandzákovej na stretnutiach s investormi zhodnotia informačný portál na párovanie ponúk a dopytov pre podnikateľov, ktorý obchodníkom šetrí čas a peniaze a pomáha odbúravať jazykovú bariéru, a tak môžu preniknúť na trhy, ktoré boli pre nich doteraz neprístupné.
Road Show agentúry SARIO sa začne 14. mája v Prešove, pokračovať bude v Košiciach, Žiline, Banskej Bystrici, Trenčíne, Nitre, Trnave a posledné stretnutia budú 23. mája v Bratislave.