Cestovkám sa v roku 2006 darilo, ich tržby sa majú v roku 2007 nepatrne zvýšiť

Bratislava 4. mája (TASR) - Cestovným kanceláriám (CK) na Slovensku sa v roku 2006 darilo, najmä bratislavským, ktoré tradične dominovali vo viacerých ...

Bratislava 4. mája (TASR) - Cestovným kanceláriám (CK) na Slovensku sa v roku 2006 darilo, najmä bratislavským, ktoré tradične dominovali vo viacerých ukazovateľoch a na popredných pozíciách. Podľa vygenerovaných tržieb sa ich poradie na popredných miestach oproti roku 2005 veľmi nezmenilo. Viaceré avizujú skôr nepatrný nárast tržieb v roku 2007.

Lídrom na trhu zostala CK Satur Travel, a. s., Bratislava s tržbami viac ako 1,2 miliardy Sk. "Medziročný pokles tržieb o 0,7 % súvisel so zmenou metodiky zúčtovania položky tržby," povedala pre TASR Viera Tarabová z ekonomického úseku CK Satur Travel.

V prvej trojke z hľadiska výšky tržieb boli zastúpené CK Kartago Tours, s. r. o., Bratislava a CK Aeolus , s. r. o., Nitra, ktorých úroveň bola približne rovnaká - okolo 700 miliónov Sk. Podľa pracovníkov CK Aeolus "vlaňajšie tržby realizované na Slovensku dosiahli vyše 686,6 milióna Sk, čo bol medziročne rast o 23 %". Nasledovali piešťanská CK TIP travel a bratislavská CK Hydrotour. V prvej desiatke bolo podľa tržieb 7 CK, ktorých centrála sídli v hlavnom meste SR.

Hodnota vlastných produktov, teda vytvorených produktov samotnou cestovkou, bola vlani takmer rovnaká. Viedla CK Satur Travel, ktorej vlastné produkty boli vyčíslené na 707,5 milióna Sk a napr. provízny predaj na takmer 93 miliónov Sk.

V rámci pasívneho cestovného ruchu si spomedzi všetkých slovenských CK najviac klientov (71 600) obstaralo zájazd alebo poznávací pobyt do zahraničia prostredníctvom CK Satur. Druhé a tretie miesto patrilo cestovkám Aeolus (54 500) a TIP travel (42 600).

Dobre obstála v minulom roku CK Satur Travel aj podľa počtu obslúžených zákazníkov s ohľadom na sumár aktívneho a domáceho cestovného ruchu, patrila jej druhá pozícia. Celkové portfólio vybavených zákazníkov CK Satur predstavovalo 54 500, z nich podiel zákazníkov v rámci aktívneho turizmu predstavoval 50 %. Jednotkou sa stala CK Limba (75 000 klientov) a trojkou a štvorkou boli CK - Pressburg (24 000) a Tatralandia Resort z Liptovského Mikuláša (17 200). Hranicu 10 000 klientov zaznamenala ešte CK Aeolus (11 300).

V súčasnosti Slovenská asociácia cestovných kancelárií a agentúr (SACKA) zastrešuje 138 riadnych a pridružených členov. Pre prípad insolventnosti sa pre rok 2006 poistilo 200 CK. Štatistický úrad SR oznámil, že na turistickom trhu pôsobí 400 až 450 podnikateľských subjektov. Ide o osoby, ktoré podali informáciu, že v niektorej z činností CR podnikali a vykazovali výkony.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 710
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 430
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 353
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 305
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 882
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 826
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 830
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 698
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 853
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 322

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Na Expe v Kazachstane predstavuje Slovensko svoje kúpele a hrady

Slovensko sa na výstave prezentuje ako krajina dobrých nápadov.

Google zisťoval, koľko miliónov zarobili vydieračské vírusy v počítačoch

Vydieračské vírusy po prieniku do počítačov zašifrujú dáta a žiadajú výkupné.

Zisk Volkswagenu stúpol o miliardy eur, sú za tým dva dôvody

Spoločnosť Volkswagen patrí k najväčším zamestnávateľom aj na Slovensku.