KRITIKA ZASIAHLA TENDER NA KOMUNIKÁCIU PRÍCHODU EURA OKAMŽITE PO VYHLÁSENÍ PODMIENOK

Je tu prvý problém eurotendra

Podmienky tendra na komunikáciu eura už v deň zverejnenia spôsobili, že minimálne jedna reklamná agentúra píše námietku. Ministerstvo financií do výberovej komisie pozvalo médiá a odbornú verejnosť.

Príprava eurokampane začína spochybňovaním férovosti pravidiel výberu reklamnej agentúry.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ –SITA)

BRATISLAVA. Ministerstvo financií zverejnilo podmienky tendra na výber agentúry, ktorá bude najbližšie dva roky vysvetľovať, ako korunu nahradí euro. Kampaň, za ktorú ministerstvo financií a centrálna banka zaplatia približne jedno euro na obyvateľa (spolu približne 134 mil. Sk), bude patriť medzi najväčšie verejné zákazky najbližšieho obdobia.

Podmienky, ktoré stanovilo ministerstvo financií, zabezpečujú, aby sa k tejto zákazke dostali len špičkové agentúry. Tender napríklad hovorí o povinnosti dokladovať, že agentúra mala v minulých troch ro­koch kontrakty na kampaň v objeme najmenej 60 miliónov korún či výrobu televízneho spotu s nákladmi nad desať miliónov.

Problémom, ktorý môže znamenať minimálne zbrzdenie tendra, sú paragrafy hovoriace o oceneniach v súťaži efektivity reklamy EFFIE. Tie môžu byť vo viacerých prípa­doch dostatočným dôvodom na to, aby niektorého zo súťažia­cich vyradili.

Takto postihnutá môže byť napríklad komunikačná agentúra Publicis.Knut. Jej materská firma robila na eurokampani v dvanástich krajinách, ktoré zavádzali euro.

Výkonný riaditeľ agentúry Marek Knut bol včera popoludní už pred stretnutím s právnikom rozhodnutý podať na Úrad pre verejné obstarávanie námietku k podmienkam. Tam si podmienky eurotendra ráno prečítali a hovorkyňa Helena Fialová vzápätí povedala, že predpokladajú skorý príjem námietok k súťažným podmienkam. Ak ich úrad začne posudzovať, súťaž sa možno až na mesiac zastaví.

Viac ako obyčajná súťaž

„Ocenenia v súťaži EFFIE sú asi jediné dostupné, objektívne a súčasne aj rešpektované ocenenia odrážajúce efektivitu odvedenej komunikačnej kampane,“ vysvetľoval včera splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát.

Na opakovanú námietku, že niektoré agentúry sa do EFFIE ani neprihlasujú, zopakoval, že kritériá súvisiace s touto súťažou nepovažuje za diskriminačné.

Podobne odpovedal aj pri otázke, prečo druhým krité­riom, ktoré rozhoduje o účasti vo finále tendra, je počet kontraktov väčších ako 60 miliónov korún v minulých troch rokoch. Prečo nie napríklad štyridsať miliónov, ale šesťdesiat? „Táto suma podľa nášho názoru najlepšie zodpovedá rozsahu a charakteru zákazky,“ odpovedal splnomocnenec.

Potenciálni finalisti

Do užšieho päťčlenného finále by sa vďaka úspechom v EFFIE­ mali dostať štyri agentúry.

S najvyším počtom ocenení by to mala byť agentúra Istropolitana D Arcy. Jej riaditeľ František Toman ešte včera nebol definitívne rozhodnutý, či sa jeho firma vôbec do tohto tendra prihlási. Kritériá súvisiace s EFFIE privítal. Ďalšími troma spoločnosťami, ktoré by sa do finále dostali podľa podmienok takmer s istotou, sú Mayer/McCann–Erickson, Wiktor Leo Burnett Advertising a Vaculik Advertising.

Šéf slovenskej pobočky siete Leo Burnett Peter Kontra ešte nevedel, či sa rozhodne pre účasť agentúry v súťaži.

Majiteľ najúspešnejšej slovenskej agentúry pôsobiacej bez zahraničného partnera Juraj Vaculík včera takisto nevedel, či sa jeho ľudia na súťaži zúčastnia. V prospech hovorila prestíž zákazky, proti riziko, že podmienky sú našité na jedného uchádzača tak ako v mnohých iných verejných tendroch.

To ešte nevedel, že sa ministerstvo financií rozhodlo za členov komisie bez práva hlasovať pozvať aj desať zástupcov médií a odbornú verejnosť. SME ponuku prijalo.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 094
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 976
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 885
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 611
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 091
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 060
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 984
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 596
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 151
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 690

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

DOMOV

Čižnár robí okolo rozpustenia kotlebovcov tajnosti

Návrh na zrušenie ĽSNS podala Generálna prokuratúra koncom mája.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.