Bratislava 22. apríla (TASR) - Obrat vyše 1,73 miliardy Sk dosiahla za minulý rok spoločnosť Unilever Slovensko. Po predchádzajúcich stratových rokoch zaznamenala čistý zisk 98,4 milióna Sk.
Podľa slov konateľa spoločnosti Ľubomíra Bratka uvedené čísla sú výsledkom reštrukturalizácie výrobných a distribučných kapacít. Inovácie smerovali najmä do divízie zmrzliny, kozmetických a čistiacich prostriedkov. Unilever len za vlaňajšok obmenil 40 % sortimentu kozmetiky a uviedol na trh rad potravinárskych výrobkov.
Hospodárenie spoločnosti ovplyvnil aj pozitívny vývoj samotného slovenského trhu a predaj v niektorých kategóriách kozmetiky medziročne vzrástol o 6 až 12 %. Podľa Bratka značný podiel na výsledkoch mala aj rastúca kúpyschopnosť obyvateľstva, ktorá eleminovala negatívne faktory z minulých rokov ako napríklad zostrujúci sa konkurenčný boj na lokálnom trhu, rastúci tlak obchodných reťazcov a diskontov, ako aj stagnáciu dopytu po niektorých druhoch výrobkov.
Aj v tomto roku spoločnosť predpokladá udržať rastové trendy najmä cestou inovácie kozmetického a potravinárskeho sortimentu.
Spoločnosť Unilever je jedným z najväčších svetových výrobcov a dodávateľov potravinárskeho a kozmetického tovaru. Pôsobí vo viac ako 100 krajinách sveta. V SR zamestnáva vyše 170 pracovníkov.