Skúšky technologických zariadení v tuneli Sitina v Bratislave sú ukončené

Bratislava 20. apríla (TASR) Inštalácia a úspešné skúšky technologických zariadení v bratislavskom tuneli Sitina, ktorý je súčasťou úseku D2 Lamačská ...

Bratislava 20. apríla (TASR) Inštalácia a úspešné skúšky technologických zariadení v bratislavskom tuneli Sitina, ktorý je súčasťou úseku D2 Lamačská cesta Staré Grunty, sú ukončené. Technológia odvetrania stavby spĺňa najprísnejšie bezpečnostné kritériá. Práce v hodnote viac ako 137 miliónov Sk, ktoré začali v marci 2006, zabezpečovala spoločnosť Skanska Technológie v subdodávke pre českú firmu Eltodo EG. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť. TASR o tom informovala špecialistka vonkajších vzťahov skupiny Skanska v SR Magdaléna Dobišová.

Spresnila, že na tomto projekte firma Skanska Technológie zabezpečovala dodávku a montáž vysoko- a nízkonapäťových rozvádzačov, trafostaníc a kabeláže. "Realizovali sme aj odvetranie portálových objektov sever juh, robili sme na požiarnom odvetraní tunelovej rúry západ východ, odvetraní únikových ciest a silnoprúdové napojenie technologických zariadení. Vetranie tunela spĺňa prísne podmienky na požiarnu bezpečnosť," zdôraznil Ján Oravec zo spoločnosti Skanska Technológie. Tunel tvoria 2 rúry s jednosmernou premávkou. Výhodou je, že v prípade uzatvorenia jednej rúry tunela (servis, údržba, porucha), bude doprava vedená obojsmerne cez druhú rúru. Doprava tak bude fungovať možno s malým obmedzením, ale tunel nebude musieť byť zatvorený.

Technologické práce na projekte tunela Sitina, ktoré začali v marci 2006 montážou rozvodov vzduchotechnického potrubia, skončili do apríla. Nasledovala inštalácia vzduchotechnického zariadenia a požiarnych dverí, v októbri práce na prídavných ventilátorových JET FANN. "Ich zaujímavosťou je výkon. Jeden ventilátor s metrovým priemerom váži približne 1,3 tony. Keďže ventilátory sú uchytené pod stropom, bola zaujímavá ich montáž. Pozdĺžne vetranie tunela je zabezpečené 10 reverznými ventilátormi pre každú tunelovú rúru umiestnenými tak, aby nezasahovali do prejazdného profilu tunela," vysvetlil Oravec.

Po skompletizovaní prevádzkového technologického vybavenia, ktoré bolo ukončené v januári 2007, bol tunel v skúšobnej prevádzke. Nasledovali funkčné skúšky a rôzne merania na preukázanie požadovaných parametrov v projekte. Skúšky boli úspešné. "Predpokladaným termínom sprejazdnenia tunela a jeho uvedenie do prevádzky je jún 2007," uviedla Dobišová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 634
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 734
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 094
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 182
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 625
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 624
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 444
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 434
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 048

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.