Google kupuje firmu DoubleClick za 3,1 mld. USD

San Francisco 15. apríla (TASR) Internetový vyhľadávať Google oznámil, že kupuje online marketingovú firmu DoubleClick za 3,1 miliardy USD, v prepočte ...

San Francisco 15. apríla (TASR) Internetový vyhľadávať Google oznámil, že kupuje online marketingovú firmu DoubleClick za 3,1 miliardy USD, v prepočte 76,97 miliardy SKK. Ide o najväčšie prevzatie v doterajšej histórii Google.

Internetový koncern tým vyradil konkurentov ako Microsoft a Yahoo. Celý proces kúpy by sa mohol uzatvoriť do konca roka, oznámil Google v piatok po zatvorení burzy. V poburzovom obchode stratili akcie Google 2,30 USD na 463,99 USD.

Touto kúpou Google postupuje stále dopredu na trhu s grafickou reklamou na webových stránkach, ktorá predstavuje polovicu celého reklamného trhu na internete. Doteraz tu bol lídrom Yahoo. "Základňa DoubleClicku sa dotýka mnohých existujúcich zákazníkov Google," pripomenul šéf koncernu Eric Schmidt. Prevzatie urýchli vstup jeho koncernu na niektoré trhy o niekoľko rokov.

DoubleClick je od svojho založenia v roku 1996 priekopníkom online reklamy, pretože jeho technológia uľahčuje umiestnenie reklamy a zároveň sleduje jej efektívnosť. Od roku 2005 patrí kapitálovej spoločnosti Hellman & Friedman, ktorá zaňho podľa informovaných zdrojov zaplatila pred 21 mesiacmi 335 miliónov USD.

"To posilní postavenie Google ako absolútnej jednotky," vyhlásil Shar VanBoskirk zo spoločnosti Forrester Research. "Doplní si svoje schopnosti v celej oblasti online. Neexistuje nič, čo by sme nemali."

Google chce sumu zaplatiť v hotovosti. Kúpa sa uskutočňuje 6 mesiacov po tom, čo získal video portál YouTube za 1,65 miliardy USD. Denník Wall Street Journal minulý týždeň informoval, že Microsoft nezvyšoval viac ponuku za DoubleClick, keď kúpna suma prekročila hranicu 2 miliárd USD.

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 348
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 381
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 282
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 919
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 211
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 592
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 364
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 322
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 707

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.