Výstavba rýchlostnej komunikácie R4 Košice - Milhosť by sa mohla začať v r.2009

Košice 13. apríla (TASR) - Dlho očakávaná výstavba rýchlostnej komunikácie R4 z Košíc na slovensko - maďarský hraničný priechod v Milhosti v okrese Košice ...

Košice 13. apríla (TASR) - Dlho očakávaná výstavba rýchlostnej komunikácie R4 z Košíc na slovensko - maďarský hraničný priechod v Milhosti v okrese Košice - okolie by sa podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho mohla začať v roku 2009 s termínom ukončenia na jeseň 2010.

Rýchlostná komunikácia umožní napojenie Slovenska na diaľničný systém na maďarskej strane a prispeje k rozvoju celého regiónu. Vážny počas dnešného pracovného výjazdu do Košického samosprávneho kraja (KSK) však pripomenul, že podmienkou na dodržanie termínov je podpísanie medzivládneho memoranda s Maďarskom, kde by sa zladili termíny výstavby i parametre stavby.

Trasa na slovenskej strane je už vyriešená. Náklady na výstavbu približne 15-kilometrového úseku budú vyše 3 miliardy Sk. Podľa Vážneho to nie je veľa, pretože stavať sa bude na rovnom úseku, na zelenej lúke. "Nie je tu ani technický ani finančný problém, pretože táto cesta je zahrnutá v zásobníku projektov v operačnom programe Doprava," uviedol minister. Podľa jeho slov sa čaká už len na schválenie Národného strategického referenčného rámca, aby sa mohlo čerpať z európskych fondov.

Vážny na pracovnom stretnutí s predsedom KSK Zdenkom Trebuľom prerokoval aj ďalšie zásadné problémy rozvoja dopravnej infraštruktúry kraja a harmonizácie verejnej osobnej dopravy, vrátane výstavby úseku diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R2 Tornaľa - Košické Olšany. Za rozhodujúci považuje minister v tejto súvislosti pilotný projekt Plán dopravnej obslužnosti KSK, ktorý je kľúčom k pripravovanému preneseniu regionálnych kompetencií aj v železničnej osobnej doprave na vyššie územné celky.

Rezort podľa Vážneho ďalej urobí maximum pre to, aby sa začal v meste a kraji realizovať ďalší významný projekt integrovaného dopravného systému koľajovej dopravy KORID, ktorým sa prepoja električkové železnične trate so železnicou. Košice pritom využijú svoju jedinečnú výhodu, že jeho električkové trate sú rovnakého rozchodu ako železničné. Celková investícia do 8 stavieb predstavuje vyše 2,8 miliardy Sk, pričom viac ako polovicou by sa na nej malo podieľať mesto a kraj a zvyškom železnice a MDPT SR.

Vážny prisľúbil pomoc pri prekategorizovaní terajšej rýchlostnej komunikácie z Košíc do mestskej časti Košice - Šaca na cestu I. triedy. O túto zmenu sa usilujú už dlho občianske združenia, aby komunikáciu mohli využívať aj cyklisti na cestu do práce v U.S. Steel i na turistiku. "Dohodli sme sa, že sa dohodneme," povedal Vážny na margo požiadavky.

Minister ďalej informoval, že Košice budú mať prioritu pri výstavbe 1 zo 4 terminálov intermodálnej dopravy. "Na tento projekt je vyčlenených zhruba 1,2 miliardy Sk z európskych fondov a cieľom je, aby začal slúžiť v roku 2012," uviedol minister.

Podľa predsedu KSK vznikne v budúcnosti z tohto územia dopravný uzol, v ktorom sa spoja všetky typy dopravy a Košice sa stanú významným dopravným centrom aj smerom na východ. "Usilujeme o to, aby sa vyrovnávali regionálne rozdiely aj v dopravnej infraštruktúre," dodal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 744
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 139
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 189
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 038
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 441
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 908
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 357
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 236
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 486
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 392

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop