SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky
NEMECKÝ KONCERN SA BUDE PODIEĽAŤ AJ NA VÝROBE „MATADORIEK“ PRE OSOBNÉ AUTÁ

Matador skončil v rukách Continentalu

Nemecký Continental a púchovský Matador rozšírili spoluprácu aj pri výrobe pneumatík pre osobné autá. Obe firmy sa dohodli na tom, že výšku transakcie nezverejnia. Neoficiálne zdroje hovoria o investícii nemeckej firmy za pár stoviek miliónov eur.

Aj keď bude väčšina púchovského závodu na výrobu pneumatík pre osobné vozidlá Continentalu, značka Matador sa zachová. Na snímke je prezident Matadoru Štefan Rosina.Aj keď bude väčšina púchovského závodu na výrobu pneumatík pre osobné vozidlá Continentalu, značka Matador sa zachová. Na snímke je prezident Matadoru Štefan Rosina. (Zdroj: ČTK)

Nemecký Continental a púchovský Matador rozšírili spoluprácu aj pri výrobe pneumatík pre osobné autá. Neoficiálne zdroje hovoria o investícii nemeckej firmy za pár stoviek miliónov eur.

BRATISLAVA. Tradičný slovenský výrobca pneumatík pre osobné automobily Matador bude vyrábať už aj pneumatiky pre osobné automobily v spolupráci s koncernom Continental. Spoločnosti sa totiž dohodli na tom, že vytvoria spoločnosť Matador Rubber, v ktorej bude mať 51 percent akcií Continental a zvyšné akcie bude vlastniť púchovská gumáreň.

Do novej spoločnosti budú z Matadoru vyčlenené činnosti a majetok súvisiaci s výrobou pneumatík pre osobné autá.

Matador a Continental už deväť rokov spolupracujú pri výrobe plášťov pre nákladné autá.

Obe firmy sa dohodli na tom, že výšku transakcie nezverejnia. Podľa agentúry SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný, povedal, že Continental zaplatí za akcie cenu „v nižších stov­kách miliónov eur“. Sto miliónov eur je asi 3,3 miliardy korún. Obchod ešte musí schváliť európsky protimonopolný úrad.

Prepúšťať sa nebude

Po vstupe investora by sa mala zvýšiť výroba pneumatík značky Matador. „Continental plánuje investíciami zvýšiť ročnú produkciu osobných plášťov Matador z 5,5 milióna na viac ako 7 miliónov kusov,“ povedal predseda predstavenstva Continentalu Manfred Wennemer. Zachovanie značky Matador bolo jednou z podmienok, za ktorých mohol Continental do spoločnosti Matador Rubber vstúpiť.

Nárast výroby si vyžiada zvýšenie počtu gumárenských strojov. „Prepúšťanie v súvislosti so vstupom investora nehrozí, skôr naopak. Bude totiž potrebné zabezpečiť obsluhu väčšieho počtu strojov,“ povedal hovorca Matadoru Dušan Koblišek. Podnik už navyše prešiel reštrukturalizáciou, ktorú zvyčajne sprevádza prepúšťanie.

Rozšírenie výskumu

Firmy chcú spoločne posilniť svoju trhovú pozíciu v strednej a východnej Európe a získať ďalšie obchodné príležitosti v Rusku, na Ukrajine a v ostatných štátoch Ruskej federácie.

Transakcia sa dotýka aj divízie Matador Machinery, ktorá bude včlenená do strojárskeho podniku v Hanover-Stocken ako druhý výrobný pilier Continentalu. Divízia Machinery vyrába stroje na výrobu pneumatík.

Nemecký koncern získava vytvorením spoločného podniku aj ďalšie kapacity na výskum a vývoj. Jeho súčasťou sa totiž stane Výskumný ústav gumársky v Púchove.

Rosinovci a ich Matador

Na strane predávajúceho mala v kontrakte s nemeckým Continentalom rozhodujúce slovo rodina Rosinovcov.

Otec Štefan patril medzi topmanažérov, ktorým sa v období mečiarovskej privatizácie podarilo cez takzvanú zamestnaneckú akciovku dostať ku kontrole nad podnikom. Jeho synovia, ktorých po rokoch praxe v podniku nominoval do najvyšších funkcií firmy, už získali fabriku, ktorá s Continentalom spolupracovala. K tomuto joint venture sa neskôr pridali podniky v Etiópii a Rusku.

Miroslav prebral vedenie gumárenskej výroby, Štefan Rosina mladší sa stal najvyšším šéfom holdingu Matador. Pripisuje sa mu aj rozhodnutie investovať napríklad do sektoru automotive aj do iných aktivít, ktoré s gumárenstvom priamo nesúvisia.

Predaj majority v gumárenskej výrobe dovolí Rosinovcom získať peniaze na ďalšiu expanziu alebo na vyplatenie úverov na doterajšie investície.

(r)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 410
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 983
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 320
  4. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 676
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 590
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 117
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 046
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 669
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 854
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 797
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Heger s lídrami koaličných strán.

Keď už nevyšlo nič iné, vždy sa dalo hovoriť, že táto vládna koalícia aspoň obnovuje právny štát.


19. sep
Peter Schutz

V kritickom rozpore s „bezkollárovskou“ verziou koalície je aj parlamentná matematika.


9 h
Dušan Kováčik prichádza na súdne pojednávanie.

Súd Kováčikovi uložil 14 rokov.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy Andrej Doležal.

Plánovaná lehota výstavby zhruba tri a pol roka môže byť skrátená.


SITA 43m
Ilustračné foto.

Zároveň je v evidencii najnižší počet uchádzačov v kategórii mladí do 29 rokov.


TASR 4 h
Miroslava Kiripolská

Miroslava Kiripolská o vízii a budúcnosti školstva na Slovensku.


7 h
Ľuboš Lopatka

Ľuboš Lopatka o cenách na tento a budúci rok.


8 h
Skryť Zatvoriť reklamu