Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne

Bratislava 11. apríla (TASR) - Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu ...

Bratislava 11. apríla (TASR) - Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 až 79 rokov. Významnú úlohu pri nakupovaní má tak miera spokojnosti, ktorá sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa.

Potvrdili to výsledky aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/2007 týkajúce sa nákupu a postojov konečných spotrebiteľov. Monitor sa realizoval koncom roka 2006 na vzorke 1 000 respondentov.

Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. "Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov - 86 % a výhodná cena - 66 %," zistil monitoring.

"Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje," vyplýva ďalej z monitoringu nakupovania Slovákov.

V rámci sledovania kupujúcich zaujímavé bolo tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75 % nemá záujem napr. o darčekové balenie či detské kútiky.

Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o správaní populácie pri nákupe potravinárskeho aj vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998.

Keďže je spomínaný monitor súčasťou marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, umožňuje porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Česka a Slovenska. Časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v okolitých krajinách, vzťah zákazníkov napr. k maloobchodným značkám.

Spoločnosť GfK Slovakia ako líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva vznikla v roku 1991 v Bratislave. Je súčasťou siete GfK (Norimberg), ktorá eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách. GfK Group sa radí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve v SR prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti GfK pracuje 7 900 ľudí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 367
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 684
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 391
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 782
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 667
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 435
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 463
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 915
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop