Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne

Bratislava 11. apríla (TASR) - Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu ...

Bratislava 11. apríla (TASR) - Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 až 79 rokov. Významnú úlohu pri nakupovaní má tak miera spokojnosti, ktorá sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa.

Potvrdili to výsledky aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/2007 týkajúce sa nákupu a postojov konečných spotrebiteľov. Monitor sa realizoval koncom roka 2006 na vzorke 1 000 respondentov.

Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. "Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov - 86 % a výhodná cena - 66 %," zistil monitoring.

"Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje," vyplýva ďalej z monitoringu nakupovania Slovákov.

V rámci sledovania kupujúcich zaujímavé bolo tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75 % nemá záujem napr. o darčekové balenie či detské kútiky.

Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o správaní populácie pri nákupe potravinárskeho aj vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998.

Keďže je spomínaný monitor súčasťou marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, umožňuje porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Česka a Slovenska. Časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v okolitých krajinách, vzťah zákazníkov napr. k maloobchodným značkám.

Spoločnosť GfK Slovakia ako líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva vznikla v roku 1991 v Bratislave. Je súčasťou siete GfK (Norimberg), ktorá eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách. GfK Group sa radí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve v SR prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti GfK pracuje 7 900 ľudí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. ZVOLEN: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 772
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 148
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 946
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 462
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 690
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 289
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 116
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 951
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 892
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 597

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Štát do budúcna počíta s novou jadrovou elektrárňou v Bohuniciach

Podľa investičného zámeru sa pôvodne uvažovalo so začiatkom výstavby novej jadrovej elektrárne v roku 2021.

Trump sľubuje najradikálnejšie zníženie daní v histórii USA

Plán komplexnej daňovej reformy je už úplne finalizovaný, tvrdí americký prezident.

Pred 155 rokmi zomrel kráľ džínsov Levi Strauss

Výrobca džínsov získal v máji 1873 spolu s krajčírom Jacobom Davisom príslušné osvedčenie patentového úradu na legendárne modré džínsy.

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol povinný odkryť vlastnícku štruktúru.