Matador predal 51 % gumárskej divízie Continentalu

Korporácia Continental AG so sídlom v Hannoveri získala 51 % gumárskej divízie Matador Rubber v Púchove. Toto rozhodnutie ešte podlieha schváleniu európskej protimonopolnej administratívy.

(Zdroj: Matador a.s.)

Bratislava/Hannover 11. apríla (TASR)

Obe spoločnosti sa už od roku 1998 ako joint venture partneri podieľajú na výrobe nákladných plášťov. Ďalšie detaily zmluvy, vrátane ceny transakcie, sa dohodli nezverejniť.

Spoločnosť Continental tak expanduje na trhy východnej Európy, čo jej umožní zvýšiť kapacitu výroby osobných pneumatík v nízkonákladových krajinách.

Cieľom transakcie je získať ďalšie obchodné príležitosti v Rusku, na Ukrajine a v ostatných štátoch Ruskej federácie. Predstavitelia korporácie taktiež plánujú získať nové výrobné kapacity priamo v ruskom Omsku. Investíciami chcú zvýšiť ročnú produkciu výroby osobných plášťov z 5,5 na viac ako 7 miliónov kusov.

Divízia Matador Machinery bude integrovaná do strojárskeho podniku v Hannover-Stocken ako jej druhý výrobný pilier. Na doplnenie celej transakcie korporácia získava aj ďalšie kapacity pre výskum a vývoj v podobe začlenenia Výskumného ústavu gumárskeho v Púchove.

V roku 2006 dosiahla skupina MATADOR obrat na úrovni 450 miliónov EUR, v prepočte 15 miliárd SKK, a zamestnávala 4 770 zamestnancov.

Korporácia Continental je dodávateľom automobilového priemyslu v brzdových systémoch, častiach podvozkov, automobilovej elektroniky, pneumatikách a technických elastomérov. V roku 2006 dosiahla celkový obrat na hranici 14,9 miliardy EUR a celkovo zamestnáva na celom svete viac ako 85 000 zamestnancov.

TASR o tom informoval hovorca skupiny Matador Dušan Koblišek.

Prehľad najdôležitejších udalostí v spoločnosti Matador od spustenia výroby v púchovskom závode pred 57 rokmi:

1. máj 1950 - Spustenie výroby v novej pneumatikárni v Púchove. Podnik sa časom stal monopolným výrobcom autoduší v Československu. V závode sa postupne začali vyrábať aj dopravné pásy a nákladné i osobné radiálne plášte.

1988 - Púchovské gumárne sa menia z národného na štátny podnik. O dva roky neskôr dochádza k zmene na akciovú spoločnosť.

1994 - Ukončenie transformácie akciovej spoločnosti na privátnu spoločnosť.

1995 - Matador zakladá dcérsku spoločnosť Matador Machinery a spoločný podnik Matador-Omskšina.

september 1998 - Vzniká spoločný podnik Matadoru a nemeckého Continentalu na výrobu nákladných autoplášťov. Vlastníkom 76 percent akcií je Continental, zostávajúcich 24 percent patrí Matadoru.

2004 - Matador uskutočnil niekoľko významných akvizícií. S etiópskou spoločnosťou Addis Tyre Company Matador založil spoločný podnik Matador ATC na výrobu diagonálnych a radiálnych autoplášťov pre africký trh. Sídlo spoločnosti je v etiópskej Addis Abebe. Kúpou spoločnosti Obnova Brno posilnil Matador svoje postavenie na českom trhu.

2005 - Vznik spoločného podniku Matador Dongwon so sídlom v Dubnici nad Váhom, ktorý sa zameriava na výrobu kovových dielov pre automobilku KIA Slovakia.

december 2006 - Zástupcovia skupiny Matador oznámili, že v roku 2007 očakávajú rast zisku o 14,3 percenta na 1,09 miliardy Sk. O viac ako desatinu by sa mali zvýšiť aj tržby, a to na 18,73 miliardy korún.

11. apríl 2007 - Spoločnosť Continental oznámila, že kúpi 51 percent akcií divízie Matador Rubber, ktorá je súčasťou Matador Group.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 136
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 818
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 870
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 252
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 540
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 855
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 103
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 043
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 670
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 324

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahuje u kotlebovcov, prehľadáva Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

DOMOV

ĽSNS chce ochrannú známku na dvojkríž Hlinkovej gardy

Štyri ochranné známky nemusí extrémistická strana dostať.

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá jediného hráča z NHL.

Neprehliadnite tiež

Čistý zisk Fordu klesol o vyše tretinu

Výsledky poškodilo nákladné zvolávanie áut na opravy, nižší predaj a stúpajúce ceny ocele.

Na Slovensku vyrobili desaťmiliónty automobil

Slovensko si naďalej udržuje pozíciu lídra v počte vyrobených áut na hlavu.

V Únii sa dohodli na nových pravidlách v energetike

Energetická bezpečnosť je kľúčovou súčasťou budovania Energetickej únie.

Poľsko podpísalo prvú dohodu o nákupe plynu z USA

Krajina sa snaží zredukovať svoju závislosť od dodávok z Ruska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop