Obľúbenosť vlastných značiek obchodných reťazcov rastie

Spotrebitelia stále viac obľubujú výrobky, ktoré obchodné reťazce predávajú pod vlastnou značkou. Zatiaľ čo v minulosti si privátne značky získavali priazeň zákazníkov hlavne nízkymi cenami, pozornosť spotrebiteľov sa čoraz častejšie upriamuje aj na ich k

Bratislava 10. apríla (ČTK) - valitu. Vyplýva to z ankety ČTK medzi obchodníkmi.

Výrobky predávané pod privátnymi značkami možno nájsť hlavne medzi potravinami a drobným spotrebným tovarom. Predajcovia sa zväčša chystajú ich ponuku ďalej rozširovať. "Záujem zákazníkov o privátne značky každým rokom rastie," uviedla ČTK Diana Chovancová-Stanková, hovorkyňa spoločnosti Ahold Retail Slovakia, ktorá prevádzkuje sieť obchodov Hypernova a Albert. V poslednom čase jasne víťazia nad svojou konkurenciou cenou aj kvalitou, dodala.

Pod vlastnými značkami sa predávajú najmä potraviny, nápoje, drogéria alebo drobný spotrebný tovar. "Najviac je zastúpený sortiment čerstvých výrobkov, pričom pred pár rokmi to boli skôr suché potraviny, ako napríklad ryža alebo cestoviny," spresnil generálny riaditeľ sekcie obchodu siete COOP Jednota Vladimír Švarc. Z nepotravinárskeho tovaru sa podľa neho tešia obľube hlavne toaletný papier a krmivo pre domáce zvieratá.

Rastúcu popularitu vlastných značiek potvrdzuje aj ich stúpajúci podiel na tržbách obchodníkov. "V súčasnosti sa výrobky značky Tesco podieľajú na celkových predajoch na Slovensku približne desiatimi percentami," poznamenala hovorkyňa britského reťazca Tesco na Slovensku Oľga Hrnčiarová. Tesco v posledných rokoch ponuku privátnych značiek výrazne rozšírilo. V súčasnosti ich ponúka viac ako štyritisíc, čo je asi o tretinu viac ako v roku 2005.

Vlastné značky bodujú aj v družstevnej sieti Jednota a ich podiel na tržbách podľa Švarca každoročne rastie. V súčasnosti sa približuje k 14 percentám, pritom ešte v roku 1999 tvorili menej ako pol percenta z celkového maloobchodného obratu.

"Obchodníci si privátnymi značkami udržali spotrebiteľov v silnej konkurencii diskontu," myslí si Ľubomír Drahovský z agentúry Terno, ktorá sa zaoberá analýzou maloobchodného trhu. Koncom roka 2004 na slovenský trh prenikla nemecká diskontná sieť Lidl, v budúcnosti sa k nemu údajne chystajú pridať nemecký reťazec Aldi a holandský Spar.

Podľa Drahovského majú privátne značky potenciál pre ďalší rast. "Prichádza druhá etapa, v ktorej predajcovia ponúkajú kvalitatívne vyššiu úroveň vlastných značiek," priblížil. Spotrebiteľov podľa neho privátne značky oslovovali ešte nedávno cenou, od polovice vlaňajška však čoraz viac porovnávajú s konkurenčnými tovarmi aj ich kvalitu.

Tesco aj Jednota chcú ponuku vlastných značiek rozširovať aj ďalej. Naopak spoločnosť Ahold, ktorá vlani oznámila odchod zo slovenského trhu, sa chce tento rok zamerať na zlepšenie predaja ich súčasného sortimentu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 795
  2. Od septembra opäť po starom 6 299
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 883
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 631
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 680
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 664
  7. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 502
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 264
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 170
  10. Leto nekončí! 1 086

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Slovák si vo viedenskom Metre kúpil jedovaté vaječné zmesi

Vaječné zmesi môžu ublížiť najmä deťom, dospelý organizmus by si s nimi mal vedieť poradiť.

Brazília chce rozpredať štátny majetok, pláta diery v rozpočte

Na privatizačnom zozname sú letiská, diaľnice ako aj ropné náleziská.

V USA padol obrovský jackpot, získal ho jediný výherca

O šanciach na výhru štatistici vraveli, že skôr sa človek stane prezidentom USA, akoby vyhral práve túto lotériu.

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.