Obľúbenosť vlastných značiek obchodných reťazcov rastie

Spotrebitelia stále viac obľubujú výrobky, ktoré obchodné reťazce predávajú pod vlastnou značkou. Zatiaľ čo v minulosti si privátne značky získavali priazeň zákazníkov hlavne nízkymi cenami, pozornosť spotrebiteľov sa čoraz častejšie upriamuje aj na ich k

Bratislava 10. apríla (ČTK) - valitu. Vyplýva to z ankety ČTK medzi obchodníkmi.

Výrobky predávané pod privátnymi značkami možno nájsť hlavne medzi potravinami a drobným spotrebným tovarom. Predajcovia sa zväčša chystajú ich ponuku ďalej rozširovať. "Záujem zákazníkov o privátne značky každým rokom rastie," uviedla ČTK Diana Chovancová-Stanková, hovorkyňa spoločnosti Ahold Retail Slovakia, ktorá prevádzkuje sieť obchodov Hypernova a Albert. V poslednom čase jasne víťazia nad svojou konkurenciou cenou aj kvalitou, dodala.

Pod vlastnými značkami sa predávajú najmä potraviny, nápoje, drogéria alebo drobný spotrebný tovar. "Najviac je zastúpený sortiment čerstvých výrobkov, pričom pred pár rokmi to boli skôr suché potraviny, ako napríklad ryža alebo cestoviny," spresnil generálny riaditeľ sekcie obchodu siete COOP Jednota Vladimír Švarc. Z nepotravinárskeho tovaru sa podľa neho tešia obľube hlavne toaletný papier a krmivo pre domáce zvieratá.

Rastúcu popularitu vlastných značiek potvrdzuje aj ich stúpajúci podiel na tržbách obchodníkov. "V súčasnosti sa výrobky značky Tesco podieľajú na celkových predajoch na Slovensku približne desiatimi percentami," poznamenala hovorkyňa britského reťazca Tesco na Slovensku Oľga Hrnčiarová. Tesco v posledných rokoch ponuku privátnych značiek výrazne rozšírilo. V súčasnosti ich ponúka viac ako štyritisíc, čo je asi o tretinu viac ako v roku 2005.

Vlastné značky bodujú aj v družstevnej sieti Jednota a ich podiel na tržbách podľa Švarca každoročne rastie. V súčasnosti sa približuje k 14 percentám, pritom ešte v roku 1999 tvorili menej ako pol percenta z celkového maloobchodného obratu.

"Obchodníci si privátnymi značkami udržali spotrebiteľov v silnej konkurencii diskontu," myslí si Ľubomír Drahovský z agentúry Terno, ktorá sa zaoberá analýzou maloobchodného trhu. Koncom roka 2004 na slovenský trh prenikla nemecká diskontná sieť Lidl, v budúcnosti sa k nemu údajne chystajú pridať nemecký reťazec Aldi a holandský Spar.

Podľa Drahovského majú privátne značky potenciál pre ďalší rast. "Prichádza druhá etapa, v ktorej predajcovia ponúkajú kvalitatívne vyššiu úroveň vlastných značiek," priblížil. Spotrebiteľov podľa neho privátne značky oslovovali ešte nedávno cenou, od polovice vlaňajška však čoraz viac porovnávajú s konkurenčnými tovarmi aj ich kvalitu.

Tesco aj Jednota chcú ponuku vlastných značiek rozširovať aj ďalej. Naopak spoločnosť Ahold, ktorá vlani oznámila odchod zo slovenského trhu, sa chce tento rok zamerať na zlepšenie predaja ich súčasného sortimentu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 309
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 095
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 901
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 764
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 718
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 122
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 272
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 685
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 484

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, policajné zdroje hovoria o možnom samovražednom atentáte.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.