SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Obľúbenosť vlastných značiek obchodných reťazcov rastie

Spotrebitelia stále viac obľubujú výrobky, ktoré obchodné reťazce predávajú pod vlastnou značkou. Zatiaľ čo v minulosti si privátne značky získavali priazeň zákazníkov hlavne nízkymi cenami, pozornosť spotrebiteľov sa čoraz častejšie upriamuje aj na ich k

Bratislava 10. apríla (ČTK) - valitu. Vyplýva to z ankety ČTK medzi obchodníkmi.

Výrobky predávané pod privátnymi značkami možno nájsť hlavne medzi potravinami a drobným spotrebným tovarom. Predajcovia sa zväčša chystajú ich ponuku ďalej rozširovať. "Záujem zákazníkov o privátne značky každým rokom rastie," uviedla ČTK Diana Chovancová-Stanková, hovorkyňa spoločnosti Ahold Retail Slovakia, ktorá prevádzkuje sieť obchodov Hypernova a Albert. V poslednom čase jasne víťazia nad svojou konkurenciou cenou aj kvalitou, dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Pod vlastnými značkami sa predávajú najmä potraviny, nápoje, drogéria alebo drobný spotrebný tovar. "Najviac je zastúpený sortiment čerstvých výrobkov, pričom pred pár rokmi to boli skôr suché potraviny, ako napríklad ryža alebo cestoviny," spresnil generálny riaditeľ sekcie obchodu siete COOP Jednota Vladimír Švarc. Z nepotravinárskeho tovaru sa podľa neho tešia obľube hlavne toaletný papier a krmivo pre domáce zvieratá.

Rastúcu popularitu vlastných značiek potvrdzuje aj ich stúpajúci podiel na tržbách obchodníkov. "V súčasnosti sa výrobky značky Tesco podieľajú na celkových predajoch na Slovensku približne desiatimi percentami," poznamenala hovorkyňa britského reťazca Tesco na Slovensku Oľga Hrnčiarová. Tesco v posledných rokoch ponuku privátnych značiek výrazne rozšírilo. V súčasnosti ich ponúka viac ako štyritisíc, čo je asi o tretinu viac ako v roku 2005.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlastné značky bodujú aj v družstevnej sieti Jednota a ich podiel na tržbách podľa Švarca každoročne rastie. V súčasnosti sa približuje k 14 percentám, pritom ešte v roku 1999 tvorili menej ako pol percenta z celkového maloobchodného obratu.

"Obchodníci si privátnymi značkami udržali spotrebiteľov v silnej konkurencii diskontu," myslí si Ľubomír Drahovský z agentúry Terno, ktorá sa zaoberá analýzou maloobchodného trhu. Koncom roka 2004 na slovenský trh prenikla nemecká diskontná sieť Lidl, v budúcnosti sa k nemu údajne chystajú pridať nemecký reťazec Aldi a holandský Spar.

Podľa Drahovského majú privátne značky potenciál pre ďalší rast. "Prichádza druhá etapa, v ktorej predajcovia ponúkajú kvalitatívne vyššiu úroveň vlastných značiek," priblížil. Spotrebiteľov podľa neho privátne značky oslovovali ešte nedávno cenou, od polovice vlaňajška však čoraz viac porovnávajú s konkurenčnými tovarmi aj ich kvalitu.

Skryť Vypnúť reklamu

Tesco aj Jednota chcú ponuku vlastných značiek rozširovať aj ďalej. Naopak spoločnosť Ahold, ktorá vlani oznámila odchod zo slovenského trhu, sa chce tento rok zamerať na zlepšenie predaja ich súčasného sortimentu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 891
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 654
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 575
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 431
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 670
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 513
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 421
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 320
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 986
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 896
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlasovanie poštou sa už začalo.

Otázky a odpovede o voľbách v Nemecku.


24. sep
Miroslav Šatan.

V minulosti boli jej členmi dvaja Slováci.


TASR 6 h
Jessica Chastain, jedna z dvoch ocenených herečiek na festivale v San Sebastiáne.

Ceny za najlepší herecký výkon si vzali dve herečky.


54m
Thajská vláda plánuje zriadiť centrum na boj proti neovereným správam na sociálnych médiách.

Dokedy sa chceme prizerať, ako nám lži na internete zabíjajú spoluobčanov?


Martin Klus 24. sep

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Mercedes-Benz sa spája so spoločnosťami Stellantis a TotalEnergies.


SITA 7 h
Britský premiér Boris Johnson (vľavo) na stretnutí s americkým prezidentom Joeom Bidenom v Bielom dome.

Britániu kritizoval aj Joe Biden.


TASR 9 h
Zber hrozna vo viniciach PD Vinohrady v Rači.

Vinári zároveň poukazujú na nepredané zásoby z minulého a predminulého roka.


TASR 10 h
Ministerka pre investície Veronika Remišová.

Pôvodnú dotáciu 1,1 milióna eur navýšili o ďalší milión.


TASR 11 h

Blogy SME

  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  5. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 677
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 241
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 148
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 514
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 317
  6. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 870
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 3 820
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 729
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu