SNAHA O ZNÍŽENIE NÁKLADOV NA PREVÁDZKU OVPLYVŇUJE KVALITU SLUŽIEB

Aerolinkám v USA klesá kvalita

Kríza sektora tlačí americké aerolinky, aby šetrili náklady. Zákazníci ju cítiav poklese kvality služieb. Zasiahnuť môže zákonodarca.

Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA/AP)

Už tretí rok za sebou poskytujú americké letecké spoločnosti zhoršujúce sa služby. Hovorí o tom Rating kvality aeroliniek, ktorý od roku 1991 zostavuje podľa štatistík ministerstva dopravy Nebraská univerzita v Omahe a Wichita State University.

V roku 2006 sa podľa správy stratilo viac batožiny, stále menej lietadiel dokáže prísť načas a čoraz viac pasažierom niečo znepríjemní ich let, informovala agentúra AP.

Šetrenie, ktoré sa končí hodinami­ čakania

V štúdii pritom nie sú zaradené najnovšie incidenty, ktoré vyvolali vlnu kritiku na adresu letísk a leteckých spoločností.

Túto zimu bolo zaznamenaných viacero prípadov, keď pasažieri museli počas nepriaznivého počasia celé hodiny stráviť v lietadle, ktoré bolo odstavené na letisku.

Aerolinky sa nevracajú späť k letiskovým bránam, aby nestratili svoju odletovú pozíciu, alebo aby ich let nezrušili. Tým v konečnom dôsledku ušetria. Letiská sú vyťažené na maximum a keď udrie príroda, letiská aj aerolinky sú málo flexibilné.

Na sviatok svätého Valentína čakalo lietadlo spoločnosti Jet­Blue na newyorskom letisku Johna F. Kennedyho viac ako desať hodín. Záchody boli dávno plné, cestujúcim mohli ponúknuť iba sladkosti, snacky a malinovky.

Vlastne, hoci vonku zúrila zima, museli otvoriť dvere lietadla, aby z neho uvoľnili teplo a pasažieri sa nadýchali čerstvého vzduchu. V júli zas odklonené lietadlo spoločnosti United čakalo na letiskovej ploche v pensylvánskom Harrisburgu celých osem hodín.

Najväčším sklamaním je množstvo stratenej batožiny. Minulý rok sa stratilo, ukradlo alebo poškodilo 6,5 batoha na tisícku pasažierov, v roku 2005 to bolo 6,06.

Progres neprišiel ani v dochvíľnosti leteckých spojení. Aj tam sa kvalita 18 skúmaných amerických aeroliniek zhoršila. Minulý rok priletelo načas 75,5 percenta letov, v roku 2005 ich však bolo 77,3 percenta.

Buď – alebo

„Leteckým spoločnostiam to jednoducho stále nedochádza,“ skonštatoval pre agentúru AP Dean Headley, univerzitný profesor a spoluautor štúdie.

Naráža na to, že pokles kvality služieb sektora naďalej zhoršuje jeho imidž. Nemusí sa to vyplatiť. Kritici totiž Kongresu znova pripomínajú, že v roku 1999 si aerolinky vylobovali neschválenie zákonov zvyšujú­cich práva pre cestujúcich.

Americké aerolinky

Najhoršie

United a U. S. Airways zaznamenali najviac formálnych sťažností cestujúcich (136 z 10 miliónov cestujúcich).

Atlantic Southeast postrácal najviac batožiny (1,74 percenta) a mal aj najviac omeškaných letov (34 percent letov meškalo).

Najlepšie

Southwest zaznamenal najmenej sťažností (18 ľudí z 10 miliónov).

Hawaian Airlines mali najviac letov načas (93,8 percenta letov načas) a takisto správne doručili najviac kusov batožiny (0,31 percenta kufrov stratili).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 717
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 7 124
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 059
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 989
  5. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 740
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 518
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 193
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 989
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 851
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 031

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop