SNAHA O ZNÍŽENIE NÁKLADOV NA PREVÁDZKU OVPLYVŇUJE KVALITU SLUŽIEB

Aerolinkám v USA klesá kvalita

Kríza sektora tlačí americké aerolinky, aby šetrili náklady. Zákazníci ju cítiav poklese kvality služieb. Zasiahnuť môže zákonodarca.

Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA/AP)

Už tretí rok za sebou poskytujú americké letecké spoločnosti zhoršujúce sa služby. Hovorí o tom Rating kvality aeroliniek, ktorý od roku 1991 zostavuje podľa štatistík ministerstva dopravy Nebraská univerzita v Omahe a Wichita State University.

V roku 2006 sa podľa správy stratilo viac batožiny, stále menej lietadiel dokáže prísť načas a čoraz viac pasažierom niečo znepríjemní ich let, informovala agentúra AP.

Šetrenie, ktoré sa končí hodinami­ čakania

V štúdii pritom nie sú zaradené najnovšie incidenty, ktoré vyvolali vlnu kritiku na adresu letísk a leteckých spoločností.

Túto zimu bolo zaznamenaných viacero prípadov, keď pasažieri museli počas nepriaznivého počasia celé hodiny stráviť v lietadle, ktoré bolo odstavené na letisku.

Aerolinky sa nevracajú späť k letiskovým bránam, aby nestratili svoju odletovú pozíciu, alebo aby ich let nezrušili. Tým v konečnom dôsledku ušetria. Letiská sú vyťažené na maximum a keď udrie príroda, letiská aj aerolinky sú málo flexibilné.

Na sviatok svätého Valentína čakalo lietadlo spoločnosti Jet­Blue na newyorskom letisku Johna F. Kennedyho viac ako desať hodín. Záchody boli dávno plné, cestujúcim mohli ponúknuť iba sladkosti, snacky a malinovky.

Vlastne, hoci vonku zúrila zima, museli otvoriť dvere lietadla, aby z neho uvoľnili teplo a pasažieri sa nadýchali čerstvého vzduchu. V júli zas odklonené lietadlo spoločnosti United čakalo na letiskovej ploche v pensylvánskom Harrisburgu celých osem hodín.

Najväčším sklamaním je množstvo stratenej batožiny. Minulý rok sa stratilo, ukradlo alebo poškodilo 6,5 batoha na tisícku pasažierov, v roku 2005 to bolo 6,06.

Progres neprišiel ani v dochvíľnosti leteckých spojení. Aj tam sa kvalita 18 skúmaných amerických aeroliniek zhoršila. Minulý rok priletelo načas 75,5 percenta letov, v roku 2005 ich však bolo 77,3 percenta.

Buď – alebo

„Leteckým spoločnostiam to jednoducho stále nedochádza,“ skonštatoval pre agentúru AP Dean Headley, univerzitný profesor a spoluautor štúdie.

Naráža na to, že pokles kvality služieb sektora naďalej zhoršuje jeho imidž. Nemusí sa to vyplatiť. Kritici totiž Kongresu znova pripomínajú, že v roku 1999 si aerolinky vylobovali neschválenie zákonov zvyšujú­cich práva pre cestujúcich.

Americké aerolinky

Najhoršie

United a U. S. Airways zaznamenali najviac formálnych sťažností cestujúcich (136 z 10 miliónov cestujúcich).

Atlantic Southeast postrácal najviac batožiny (1,74 percenta) a mal aj najviac omeškaných letov (34 percent letov meškalo).

Najlepšie

Southwest zaznamenal najmenej sťažností (18 ľudí z 10 miliónov).

Hawaian Airlines mali najviac letov načas (93,8 percenta letov načas) a takisto správne doručili najviac kusov batožiny (0,31 percenta kufrov stratili).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 884
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 094
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 998
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 736
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 072
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 181
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 151
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 516
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 983

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.