REŤAZCE POCHOPILI, ŽE VYŠŠIE PRÍJMY SPOTREBITEĽOV PRINESÚ ZÁUJEM O ZDRAVÚ VÝŽIVU

Z bio má byť masový produkt

Obchodné reťazce chcú rozširovať sortiment biopotravín. Problémom môže byť nedostatok dodávateľov.

Biopotraviny by mali byť čoraz dostupnejšie. Širšia ponuka zdravých výrobkov by sa mala okrem špecializovaných predajní objaviť aj v obchodných reťazcoch.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Veľké obchodné reťazce zaznamenali zvýšený záujem o bioprodukty. Predpokladajú, že v budúcnosti sa o ne bude zaujímať ešte viac ľudí a vo väčšom množstve budú kupovať drahšie, ale „zdravé“ potraviny.

Reťazce ako Tesco, COOP Jednota, Ahodl alebo Kaufland reagujú širšou ponukou alebo predajom svojich privátnych bioproduktov.

„Čím je krajina vyspelejšia, tým je záujem o zdravé stravovanie a uvedomenie si zdravšieho životného štýlu vyššie,“ povedal analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský.

Majiteľka bratislavského obchodu Natur shop s biopotravinami Monika Hojnošová si myslí, že na Slovensku sa tento trend iba rozbieha a je v začiatkoch. Biopotraviny podľa nej kupujú väčšinou mladší ľudia, prevažne ženy a ľudia s vyššími príjmami. „Sortiment biopotravín je totiž drahší než bežný,“ povedala Hojnošová.

Pre Lidl to nie je téma

Obchodné reťazce začínajú s propagáciou biopotravín aj v dôsledku zmeny správania sa spotrebiteľov v ekonomicky silnejších oblastiach. Títo spotrebitelia si zdravé potraviny vyžadujú čoraz viac.

„Veľké reťazce by určite nezavádzali bioprodukty, keby to nebol trend budúcnosti,“ myslí si Hojnošová.

Naopak, spoločnosť Lidl, ktorá prevádzkuje diskotné predajne, zatiaľ od svojich zákazníkov veľký záujem o tieto produkty nezaznamenala.

Šéfovia obchodného reťazca COOP Jednota tvrdia, že v súčasnosti im biopotraviny nevyrábajú priamy zisk. Ich dostupnosť v predajniach preto generálny riaditeľ sekcie obchodu Jednoty Vladimír Švarc nazýva „službou zákazníkom“.

Aj ako privátna značka

Analytik Drahovský predpokladá, že na začiatku bude ponuka bioproduktov skromnejšia. „Čím bude rásť dopyt, budú aj obchody reagovať a ponúkať širší sortiment,“ povedal.

Spoločnosť Tesco chystá uvedenie svojej privátnej značky bioproduktov. Na začiatku chce ponúkať hlavne ovocie a zeleninu, pekárenské a mliečne výrobky a mäso.

Firma Ahold, ktorá prevádzkuje sieť Hypernova a Albert chce tiež rozširovať sortiment biovýrobkov a uspokojiť zvýšený záujem zákazníkov. Problémom sú však dodávatelia.

„Na Slovensku je obmedzená dodávateľská sieť. Dodávatelia nevedia zastrešiť všetky naše prevádzky, preto je tento sortiment obmedzený,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Ahold Diana Chovancová–Stanková. Spoločnosti Tesco a COOP chcú dodávateľov hľadať hlavne na Slovensku.

Ďalšie zvýšenie záujmu o biopotraviny bude v budúcnosti závisieť od marketingu predajcov. Napríklad podľa minuloročného prieskumu agentúry Gfk takmer polovica ľudí skôr súhlasí s výrokom, že bezpečnosť potravy je dôležitá téma, ktorej v skutočnosti nerozumejú.

Podľa analytikov Gfk to môže byť dané malým počtom predajní špecializovaných na predaj takýchto výrobkov, ich vyššou cenou a neznalosťou týchto produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 377
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 526
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 796
  4. Ako sme jazdili v socializme 1 789
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 524
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 258
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 234
  8. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 231
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 198
  10. Od septembra opäť po starom 1 120

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

V jadre Únie už sme, je na Ficovi, čo ďalej

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.