REŤAZCE POCHOPILI, ŽE VYŠŠIE PRÍJMY SPOTREBITEĽOV PRINESÚ ZÁUJEM O ZDRAVÚ VÝŽIVU

Z bio má byť masový produkt

Obchodné reťazce chcú rozširovať sortiment biopotravín. Problémom môže byť nedostatok dodávateľov.

Biopotraviny by mali byť čoraz dostupnejšie. Širšia ponuka zdravých výrobkov by sa mala okrem špecializovaných predajní objaviť aj v obchodných reťazcoch.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIRKA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. Veľké obchodné reťazce zaznamenali zvýšený záujem o bioprodukty. Predpokladajú, že v budúcnosti sa o ne bude zaujímať ešte viac ľudí a vo väčšom množstve budú kupovať drahšie, ale „zdravé“ potraviny.

Reťazce ako Tesco, COOP Jednota, Ahodl alebo Kaufland reagujú širšou ponukou alebo predajom svojich privátnych bioproduktov.

„Čím je krajina vyspelejšia, tým je záujem o zdravé stravovanie a uvedomenie si zdravšieho životného štýlu vyššie,“ povedal analytik prieskumnej agentúry Terno Ľubomír Drahovský.

Majiteľka bratislavského obchodu Natur shop s biopotravinami Monika Hojnošová si myslí, že na Slovensku sa tento trend iba rozbieha a je v začiatkoch. Biopotraviny podľa nej kupujú väčšinou mladší ľudia, prevažne ženy a ľudia s vyššími príjmami. „Sortiment biopotravín je totiž drahší než bežný,“ povedala Hojnošová.

Pre Lidl to nie je téma

Obchodné reťazce začínajú s propagáciou biopotravín aj v dôsledku zmeny správania sa spotrebiteľov v ekonomicky silnejších oblastiach. Títo spotrebitelia si zdravé potraviny vyžadujú čoraz viac.

„Veľké reťazce by určite nezavádzali bioprodukty, keby to nebol trend budúcnosti,“ myslí si Hojnošová.

Naopak, spoločnosť Lidl, ktorá prevádzkuje diskotné predajne, zatiaľ od svojich zákazníkov veľký záujem o tieto produkty nezaznamenala.

Šéfovia obchodného reťazca COOP Jednota tvrdia, že v súčasnosti im biopotraviny nevyrábajú priamy zisk. Ich dostupnosť v predajniach preto generálny riaditeľ sekcie obchodu Jednoty Vladimír Švarc nazýva „službou zákazníkom“.

Aj ako privátna značka

Analytik Drahovský predpokladá, že na začiatku bude ponuka bioproduktov skromnejšia. „Čím bude rásť dopyt, budú aj obchody reagovať a ponúkať širší sortiment,“ povedal.

Spoločnosť Tesco chystá uvedenie svojej privátnej značky bioproduktov. Na začiatku chce ponúkať hlavne ovocie a zeleninu, pekárenské a mliečne výrobky a mäso.

Firma Ahold, ktorá prevádzkuje sieť Hypernova a Albert chce tiež rozširovať sortiment biovýrobkov a uspokojiť zvýšený záujem zákazníkov. Problémom sú však dodávatelia.

„Na Slovensku je obmedzená dodávateľská sieť. Dodávatelia nevedia zastrešiť všetky naše prevádzky, preto je tento sortiment obmedzený,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Ahold Diana Chovancová–Stanková. Spoločnosti Tesco a COOP chcú dodávateľov hľadať hlavne na Slovensku.

Ďalšie zvýšenie záujmu o biopotraviny bude v budúcnosti závisieť od marketingu predajcov. Napríklad podľa minuloročného prieskumu agentúry Gfk takmer polovica ľudí skôr súhlasí s výrokom, že bezpečnosť potravy je dôležitá téma, ktorej v skutočnosti nerozumejú.

Podľa analytikov Gfk to môže byť dané malým počtom predajní špecializovaných na predaj takýchto výrobkov, ich vyššou cenou a neznalosťou týchto produktov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 558
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 037
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 014
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 781
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 943
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 552
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 192
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 568
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 173

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.