Banská Bystrica 1. apríla (TASR) - Slovenská pošta od svojej transformácie zo štátneho podniku na akciovú spoločnosť v roku 2004 znížila do konca roka 2006 počet opodstatnených reklamácií na služby a produkty o 9 881, čo predstavovalo pokles o 62,12 %. Vlani ich spoločnosť zaevidovala na výkon univerzálnej služby 3 814. Oproti roku 2004 to bolo o 5 857 opodstatnených reklamácií menej, teda o 60,56 % menej.
"Znamená to, že jedna opodstatnená reklamácia na výkon univerzálnej služby pripadala až na každú 51 151. podanú listovú zásielku 1. a 2. triedy vo vnútroštátnom styku v roku 2006. V porovnaní s rokom predtým sa tento pomer zlepšil o takmer 33 %," informovala hovorkyňa Slovenskej pošty, a.s., Banská Bystrica Bela Lisáková. Poznamenala, že na zníženie počtu opodstatnených reklamácií vplýva neustále informovanie zákazníkov o službách a produktoch, aby si vedeli vybrať ten správny.
Slovenská pošta je akciová spoločnosť so 100-% účasťou štátu. Od vzniku hospodári samostatne, bez dotácií zo štátneho rozpočtu. Hoci má do konca roka 2008 poštovú výhradu - služby, ktoré môže poskytovať len Slovenská pošta, na listy a reklamné adresované zásielky do 50 gramov a listy do vlastných rúk, od roku 2009 o túto exkluzivitu príde. Bude musieť sprístupniť aj svoju sieť pre iných poštových operátorov. Poštová výhrada je kompenzáciou Slovenskej pošty za povinnosť poskytovať univerzálnu službu.
V súčasnosti pôsobí na slovenskom poštovom trhu 21 poštových operátorov. V úplnej konkurencii Slovenská pošta poskytuje 75 % produktov a služieb. Práve preto je nevyhnutné, aby si budovala nielen svoje meno, ale zároveň informovala o produktoch, ktoré sú v úplnom konkurenčnom prostredí a propagovala ich rôznymi spôsobmi. I napriek blížiacej sa úplnej liberalizácii a silnejúcej konkurencii je ambíciou Slovenskej pošty udržať si vedúce postavenie na poštovom trhu, zdôraznila hovorkyňa.