" Vyplýva to z globálnej štúdie, ktorú nedávno uskutočnila spoločnosť pre prieskum trhu Synovate.
Kombinujúc kvantitatívne údaje s hlbším nahliadnutím prostredníctvom kvalitatívneho prieskumu, Synovate skúmala v novembri 2006 viac ako 8 000 zákazníkov v 14 krajinách sveta, aby lepšie pochopila ich postoje, hodnoty a nákupné zvyklosti.
Medzi krajiny, ktoré sa na prieskume zúčastnili patrí Argentína, Brazília, Čína, Egypt, Maďarsko, India, Indonézia, Mexiko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Južná Afrika, Thajsko a Turecko.
"Brazílski zákazníci používajú úvery, no 70 % z nich nespĺňa kritériá na získanie úveru a vtedy prichádzajú na rad maloobchodníci, ktorí im poskytnú finančné prostriedky, avšak za veľmi vysokú cenu, pričom úroky môžu narásť až do výšky 70 % ročne," uviedol výkonný riaditeľ Synovate v Latinskej Amerike Ignacio Galceran.
Zákazníci s nízkym príjmom tiež podľa výsledkov štúdie inklinujú k lokálnemu predaju a prehlbovaniu lojality a dôveryhodných vzťahov s vlastníkmi malých obchodíkov v susedstve. Vlastníci takýchto obchodov takto disponujú jedinečnou schopnosťou vplývať na nákupné zvyklosti zákazníkov s nízkym príjmom, a to prostredníctvom produktov, ktorými sa zásobujú, ako aj tým, čo zákazníci požadujú.
Spoločnosť Synovate spol. s r.o., patrí do medzinárodnej siete výskumných agentúr Synovate. Na slovenskom trhu pôsobí už 12 rokov. Za ten čas sa stala etablovanou agentúrou ponúkajúcou svojim klientom riešenia a poradenstvo v oblasti riadenia produktu, značky, marketingovej komunikácie, vzťahov so zákazníkmi, hľadania štrbín a zvyšovania trhového potenciálu spoločnosti. Skupina SYNOVATE globálne zamestnáva vyše 5 500 zamestnancov v 108 mestách v 51 krajinách.
TASR o tom informovala Veronika Petrášová zo spoločnosti Synovate.