Deficit verejných financií SR bol 3,6 percenta HDP

Deficit verej­ných financií dosiahol podľa predbežných údajov ministerstva financií v metodike ESA 95 hodnotu 59 miliárd korún. To je 3,6 percenta hrubého domáceho produktu (HDP) vrátane vplyvu zavedenia druhého piliera dôchodkového systému.

Bez započítania dôchodkovej reformy bol schodok 2,5 percenta HDP.

BRATISLAVA. V porovnaní so schváleným rozpočtom tak bolo hospodárenie verejnej správy v pomere k HDP lepšie o 0,6 percentuálneho bodu. Zavedenie druhého dôchodkového piliera sa pritom na celkovom deficite podieľalo sumou 18,2 miliardy korún, čo predstavuje 1,1 percenta HDP.

Schodok tak bez započítania vplyvu dôchodkovej reformy predstavoval 2,5 percenta HDP.

„Rok 2006 z hľadiska rozpočtového hospodárenia jednoznačne potvrdil zámer rezortu financií pokračovať vo fiškálnej konsolidácii. Fiškálna politika je jednoznačne nastavená na bezproblémové plnenie maastrichtského kritéria v oblasti deficitu verejných financií tak, aby sme 1. januára 2009 mohli bez problémov vstúpiť do eurozóny,“ povedal štátny tajomník ministerstva financií František Palko.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 204
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 803
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 090
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 029
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 165
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 656
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 646
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 421
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 419
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 114

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.