S&P: Význam Číny a Indie pre výrobcov áut stále rastie

Frankfurt nad Mohanom 23. marca (TASR) - Čína a India sa stávajú stále dôležitejšie pre svetových výrobcov áut, predstavujú však aj isté riziká. Ratingová ...

Frankfurt nad Mohanom 23. marca (TASR) - Čína a India sa stávajú stále dôležitejšie pre svetových výrobcov áut, predstavujú však aj isté riziká. Ratingová agentúra Standard & Poor's Ratings Services (S&P) vo svojej správe s názvom Na ceste k vysokým ziskom v Číne a Indii, Svetoví výrobcovia automobilov môžu schytať zopár rán (On The Road To Big Profits In China And India, Global Automakers May Hit Some Bumps) uvádza, že aj keď rýchlo rastúce trhy v Číne a Indii sľubujú vysoké zisky, prinášajú aj úverové riziká. Hlavným z nich je tvrdá konkurencia na týchto trhoch.

"Čína predstavuje dôležitý faktor v očakávaniach ziskov zahraničných OEM výrobcov, predovšetkým tých, ktorých pozícia je tu pomerne pevná, ako je Volkswagen a General Motors," uvádza úverová analytička S&P Maria Bissingerová. Na indickom automobilovom trhu im bude o niečo dlhšie trvať, kým začnú žať úspechy, pretože sa stále nachádzajú na prvých stupňoch investičného cyklu, dodala Bissingerová.

Konkurencia radikálne znížila trhový podiel niektorých výrobcov. Podiel nemeckej automobilky Volkswagen AG (VW; A-/stabilný/A-2), ktorý v polovici 90. rokov dosiahol takmer 60 % trhu, vlani klesol na 18 %. Napriek tomu predaj VW neustále rastie. Vlani Volkswagen Group v Číne celkovo predala 711 000 vozidiel, čo predstavuje 12,4 % z celkového predaja skupiny. V roku 2005 VW zaznamenal v Číne stratu, vlani sa však už vrátil do zóny zisku, keď tu zarobil 108 miliónov EUR, v prepočte 3,6 miliardy SKK. Aj napriek etablovanej výrobnej báze skupina naďalej výrazne investuje v Číne. Medzi rokmi 2007 a 2009 chce v krajine investovať 1,9 miliardy EUR.

General Motors Corp. (GM; B/negatívny/B-3), ktorý je dvojkou na čínskom trhu vďaka svojim šiestim joint ventures, počas uplynulých 3 rokoch v krajine investoval 2,8 miliardy USD, v prepočte 70,3 miliardy SKK. Čistý zisk GM v Číne ročne dosiahol 300 miliónov USD v uplynulých dvoch rokoch. To predstavuje štvrtinu z celkového vlaňajšieho čistého zisku automobilky v ázijsko-pacifickom regióne a ostro kontrastuje s obrovskou stratou vo výške 4,6 miliardy USD, ktorú GM zaznamenal v Severnej Amerike.

V Indii a Číne vlani pripadalo na 1 000 obyvateľov vo veku, keď môžu šoférovať, menej ako 20 áut. Pre porovnanie v USA to bolo 900 majiteľov aut na 1 000 obyvateľov. V najbližších 5 rokoch by kúpna sila obyvateľstva mala v Číne ročne rásť o 10 % a v Indii o 7 %. Preto sa na týchto trhoch očakáva obrovský rast predaja áut.

Informovala o tom ratingová agentúra Standard & Poor's Ratings Services.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 490
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 151
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 121
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 288
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 163
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 270
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 084
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 517
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 628
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 513

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop