MINISTERSTVO DOPRAVY PLÁNUJE SKRÁTIŤ PRÍPRAVU VÝSTAVBY DIAĽNIC A RÝCHLOCIEST ZO SÚČASNÝCH DVANÁSŤ ROKOV DO TROCH ROKOV

Do r. 2010 majú byť hotové dve tretiny plánovaných diaľnic

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom ...

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom období z terajších 130 na 170 kilometrov. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR pritom plánuje, aby v priebehu necelých štyroch rokov boli vybudované približne dve tretiny z celkovej predpokladanej dĺžky diaľničnej siete a rýchlostných cestných komunikácií na Slovensku. Zvyšná tretina by mala byť dobudovaná po roku 2010. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny počas Partnerského dňa v stavebníctve, ktorý zorganizoval Zväz stavebných podnikateľov Slovenska v rámci stavebného veľtrhu Coneco v bratislavskej Inchebe.

Minister Vážny zároveň zdôraznil, že dosiahnutie plánovanej dĺžky diaľnic a rýchlostných ciest si vyžaduje najmä zrýchlenie prípravy a realizácie ich výstavby spolu so zjednodušením a zlacnením rozvoja cestnej infraštruktúry. Tomuto zámeru má podľa neho slúžiť predovšetkým prijatie nevyhnutnej legislatívy, ktorá by mala výrazne zefektívniť celý investičný postup od vytýčenia cestnej trasy po schválenie stavebného povolenia a napokon samotnú výstavbu cestných komunikácií.

Súčasný nevyhovujúci stav, keď celková príprava pozemkov a ich vyvlastňovanie na účely stavby nových cestných úsekov až po stavebné povolenie trvá aj 12 rokov, čo je podľa ministra veľmi zdĺhavé, chce ministerstvo výrazne skrátiť do troch rokov. O návrhu novely príslušného zákona o urýchlení prípravy výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý má zjednodušiť prípravu a vyvlastňovanie pozemkov a ktorý vláda schválila koncom februára, začne Národná rada SR rokovať ešte v tomto mesiaci.

Ľ. Vážny pripomenul, že na realizáciu operačného programu Doprava v rámci Národného strategického referenčného rámca SR na roky 2007 až 2013 sa má použiť zo štrukturálnych fondov Európskej únie 3,2 mld. eur a spolu s financovaním zo štátneho rozpočtu SR 3,8 mld. eur. Ešte v priebehu tohto roka by mohlo byť vynaložených z tejto sumy okolo 250 mil. eur. Ministerstvo dopravy však počíta s rozsiahlejším zoznamom projektov na rozvoj a modernizáciu dopravnej infraštruktúry, aby sa mohli všetky plánované prostriedky z európskych fondov efektívne vyčerpať.

Operačný program Doprava má najväčší rozsah plánovaných zdrojov spomedzi 11 národných operačných programov. Slovensko môže vyčerpať zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu EÚ v období do roku 2013 spolu 11,4 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 627
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 211
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 441
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 377
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 855
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 564
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 477
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 111
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 066
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 464

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop