MINISTERSTVO DOPRAVY PLÁNUJE SKRÁTIŤ PRÍPRAVU VÝSTAVBY DIAĽNIC A RÝCHLOCIEST ZO SÚČASNÝCH DVANÁSŤ ROKOV DO TROCH ROKOV

Do r. 2010 majú byť hotové dve tretiny plánovaných diaľnic

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom ...

BRATISLAVA 21. marca (SITA) - Dĺžka diaľnic na Slovensku by sa mala zo súčasných 330 kilometrov rozšíriť do roku 2010 na zhruba 400 kilometrov a sieť rýchlostných ciest by sa mala predĺžiť v rovnakom období z terajších 130 na 170 kilometrov. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR pritom plánuje, aby v priebehu necelých štyroch rokov boli vybudované približne dve tretiny z celkovej predpokladanej dĺžky diaľničnej siete a rýchlostných cestných komunikácií na Slovensku. Zvyšná tretina by mala byť dobudovaná po roku 2010. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny počas Partnerského dňa v stavebníctve, ktorý zorganizoval Zväz stavebných podnikateľov Slovenska v rámci stavebného veľtrhu Coneco v bratislavskej Inchebe.

Minister Vážny zároveň zdôraznil, že dosiahnutie plánovanej dĺžky diaľnic a rýchlostných ciest si vyžaduje najmä zrýchlenie prípravy a realizácie ich výstavby spolu so zjednodušením a zlacnením rozvoja cestnej infraštruktúry. Tomuto zámeru má podľa neho slúžiť predovšetkým prijatie nevyhnutnej legislatívy, ktorá by mala výrazne zefektívniť celý investičný postup od vytýčenia cestnej trasy po schválenie stavebného povolenia a napokon samotnú výstavbu cestných komunikácií.

Súčasný nevyhovujúci stav, keď celková príprava pozemkov a ich vyvlastňovanie na účely stavby nových cestných úsekov až po stavebné povolenie trvá aj 12 rokov, čo je podľa ministra veľmi zdĺhavé, chce ministerstvo výrazne skrátiť do troch rokov. O návrhu novely príslušného zákona o urýchlení prípravy výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý má zjednodušiť prípravu a vyvlastňovanie pozemkov a ktorý vláda schválila koncom februára, začne Národná rada SR rokovať ešte v tomto mesiaci.

Ľ. Vážny pripomenul, že na realizáciu operačného programu Doprava v rámci Národného strategického referenčného rámca SR na roky 2007 až 2013 sa má použiť zo štrukturálnych fondov Európskej únie 3,2 mld. eur a spolu s financovaním zo štátneho rozpočtu SR 3,8 mld. eur. Ešte v priebehu tohto roka by mohlo byť vynaložených z tejto sumy okolo 250 mil. eur. Ministerstvo dopravy však počíta s rozsiahlejším zoznamom projektov na rozvoj a modernizáciu dopravnej infraštruktúry, aby sa mohli všetky plánované prostriedky z európskych fondov efektívne vyčerpať.

Operačný program Doprava má najväčší rozsah plánovaných zdrojov spomedzi 11 národných operačných programov. Slovensko môže vyčerpať zo štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu EÚ v období do roku 2013 spolu 11,4 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 949
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 079
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 032
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 535
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 634
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 302
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 271
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 054
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 025
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 939

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: Ako vidia Bratislavu Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý

Kam by mal Bratislavský samosprávny kraj smerovať? Sledujte SME Naživo.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by nemali byť prekvapení. Experti už viackrát sterilizácie odmietli.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.