India sa stáva hlavnou zásobárňou autokomponentov

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch ...

Bratislava 16. marca (TASR) - Produkcia sektora autokomponentov v Indii vzrástla zo 4,47 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002 na 10 miliárd USD v rokoch 2005 až 2006. Vyplýva to z informácií Združenia indických výrobcov autokomponentov (ACMA).

India sa tak stáva jedným z najatraktívnejších automobilových trhov a má tendencie stať sa hlavnou zásobárňou autokomponentov. Obrovský rast tohto sektora sa odzrkadľuje v raste investícií, ktoré v rokoch 2005 až 2006 dosahovali už 4,4 miliardy USD, v prepočte 113 miliárd SKK, oproti 2,3 miliardy USD v rokoch 2001 až 2002.

Vývoz autokomponentov z Indie vzrástol zo 760 miliónov USD v rokoch 2002 až 2003 na odhadovaných 1,8 miliardy USD v rokoch 2005 až 2006. Do roku 2015 by mohol dosiahnuť 20 až 25 miliárd USD. Hlavnými vývoznými destináciami boli v rokoch 2005 až 2006 Európa s 36 %, Severná a Južná Amerika s 26 %, Ázia s 16 %, Afrika s 10 % a Blízky východ rovnako s 10 %. V priebehu 3 až 5 rokov očakáva väčšina producentov približne 15 % zisku z vývozu.

Indický automobilový trh vzrástol z 5,22 milióna USD v rokoch 2001 až 2002 na 8,91 milióna USD v rokoch 2005 až 2006. V súčasnosti tu pôsobí 12 výrobcov osobných áut, 5 výrobcov viacúčelových vozidiel, 9 výrobcov nákladných áut, 12 výrobcov motocyklov, 4 výrobcovia trojkolesových vozidiel a 5 výrobcov motorov. Zahŕňa to svetové koncerny ako General Motors, Ford, Toyota, Honda, Hyundai a Fiat. Trh je však veľmi roztrieštený. Z takmer 6 400 firiem, je iba 6 % organizovaných a zvyšných 94 % tvoria malé, neorganizované firmy. Podľa pridanej hodnoty sa organizované firmy na produkcii sektora podieľajú takmer 77 %.

Automobilová výroba vzrástla z 4,8 milióna vozidiel v rokoch 2000 až 2001 na 9,7 milióna v rokoch 2005 až 2006. Predaj na domácom trhu v rovnakom období taktiež stúpol z 4,6 milióna na 8,9 milióna áut. Konkrétne, výroba nákladných automobilov v Indii vzrástla z 156 706 v roku 2001 na 391 078 jednotiek v rokoch 2005 až 2006. Hlavné trendy na podporu tohto sektora sú rozvoj prístavov a diaľnic, stavebníctva a poľnohospodárskej produkcie. V rokoch 2001 až 2002 sa vyrobilo v krajine 0,68 osobných a úžitkových automobilov a 1,14 milióna v rokoch 2005 až 2006. Rast príjmovej hladiny v Indii vedie k postupnému prechodu na drahšie modely áut v každom segmente.

India predstavuje 2. najväčší trh dvojkolesových vozidiel na svete. Ich výroba vzrástla z 3,76 milióna v rokoch 2000 až 2001 na 7,6 milióna kusov rokoch 2005 až 2006. Motocykle predstavovali 82,4 % domáceho predaja dvojkolesových vozidiel.

Vývoz stúpol výrazne z 184 680 vozidiel v rokoch 2001 až 2002 na 806 494 v rokoch 2005 až 2006. Európa je najväčším dovozcom osobných áut z Indie, kým africké štáty dovážajú predovšetkým autobusy a nákladné vozidlá. Región ASEAN je najväčším odberateľom dvojkolesových vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 248
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 983
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 029
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 280
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 286
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 709
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 329
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 539
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 801
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 635

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop