ZA MEŠKANÍM H&M, C&A ČI MARKS&SPENCER NIE JE LEN ČAKANIE NA BOHATŠIEHO SPOTREBITEĽA

Nové značky chcú väčšie plochy

Do Bratislavy prichádzajú obchody ďalších troch odevných reťazcov. Ťahá ich najmä čoraz bohatší spotrebiteľ. Okrem toho, až teraz prichádza čas, keď ponuka developerov vyhovuje ich požiadavkám.

Viac peňazí – viac značiek na väčších plochách.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V bratislavskom nákupnom centre Avion dnes otvoria prvé predajne na Slovensku viaceré zahraničné odevné reťazce. Slovenský spotrebiteľ bol posledný vo visegrádskej štvorke, ktorý značky H&M, C&A a Marks&Spencer nepoznal, alebo za nimi musel cestovať.

Podľa analytika prieskumnej agentúry Terno Ľubomíra Drahovského aj tieto značky skúmali stredoeurópsky trh najskôr v Česku. Bratislava sa však v minulých rokoch zmenila. „Módne značky tu vidia potenciál a kúpnu silu,“ vysvetľuje Drahovský.

Viac a väčšie

S príchodom ďalších značiek sa začne meniť tvár slovenských obchodných centier. Predajne odevov s plochou často len v desiatkach štvorcových metrov začnú ustupovať štýlu, ktorý je v Bratislave známy napríklad z prvého obchodu Peek & Cloppenburg v petržalskom Auparku.


„V čase ich vstupu na trh sme mali projekt s ponukou veľkých predajných plôch,“ povedal riaditeľ Avion Shopping Center Vladimír Bereš. Módne reťazce H&M, C&A a Marks&Spencer prichádzajú podľa analytika Drahovského až teraz aj pre malú rozlohu obchodných centier.

„Obchodné značky majú vyššie nároky na predajnú plochu a návštevnosť. Nákupné stredisko Avion ako prvé spĺna tieto kritériá,“ povedal Drahovský. Predajné plochy módnych reťazcov v novootvorenej časti Avionu sa pohybujú od 1600 do 2500 štvorcových metrov. Hovorca spoločnosti prevádzkujúcej Aupark úspech konkurencie potvrdzuje. „Predajná plocha dvetisíc štvorcových metrov je veľmi významný obchod. Nie je to bežná transakcia v slovenských podmienkach,“ povedal Miro Sedlák, zastupujúci majiteľa Auparku firmu HB Reavis.

Dodáva, že zväčšovanie predajných plôch bude pokračovať. V auguste Aupark otvára svoju prístavbu, v ktorej budú aj značky H&M, C&A s veľkometrážnymi predajňami. Peek & Cloppenburg si dokonca objednal päťtisíc štvorcových metrov. Podľa Drahovského by mali nasledovať Banská Bystrica, Žilina a Košice.

Obchodné bariéry padli

Manažérka značky Marks & Spencer Franchise v Českej republike Renata Fišerová spomína aj na prvý pohľad banálnejší dôvod ich meškania s nástupom na slovenský trh. „Až do roku 2004 existovali na Slovensku pomerne značné administratívne bariéry pre dovoz odevov (certifikácie),“ povedala. To sa podľa nej zmenilo po vstupe do Európskej únie.


Drahovský si nemyslí, že odevné reťazce budú chcieť získať zákazníkov nízkymi cenami. „Zahraničné značky budú chcieť prilákať ľudí novým sortimentom a materiálmi,“ povedal Drahovský.

Ceny budú podľa neho v porovnaní s Viedňou nižšie maximálne o 10 - 15 percent. Sortiment však nebude taký veľký ako v Európe.

Hennes & Mauritz (H&M)

Švédska maloobchodná značka fungujúca od roku 1947. Prevádzkuje 1200 obchodov v 22 krajinách sveta, zamestnáva vyše 55-tisíc ľudí. Nemá vlastnú výrobu, spolupracuje so 700 samostatnými dodávateľmi najmä z Európy a Ázie.

Marks & Spencer

Tradičná britská maloobchodná značka fungujúca od roku 1884.

V Británii prevádzkuje 450 predajní, cez franchising je v 30 krajinách vo vyše 200 predajniach.

C & A

Holandská maloobchodná spoločnosť. Vznikla v roku 1841, keď si bratia Clemens a August Brenninkmeyerovci pôvodne z Nemecka otvorili sklad textilu v holandskom Sneeku. Pôsobí v 13 európskych krajinách, má vyše 1000 predajní a zzamestnáva 32-tisíc ľudí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 745
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 776
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 054
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 436
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 421
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 384
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 446
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 717
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 342
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop