ZA MEŠKANÍM H&M, C&A ČI MARKS&SPENCER NIE JE LEN ČAKANIE NA BOHATŠIEHO SPOTREBITEĽA

Nové značky chcú väčšie plochy

Do Bratislavy prichádzajú obchody ďalších troch odevných reťazcov. Ťahá ich najmä čoraz bohatší spotrebiteľ. Okrem toho, až teraz prichádza čas, keď ponuka developerov vyhovuje ich požiadavkám.

Viac peňazí – viac značiek na väčších plochách.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V bratislavskom nákupnom centre Avion dnes otvoria prvé predajne na Slovensku viaceré zahraničné odevné reťazce. Slovenský spotrebiteľ bol posledný vo visegrádskej štvorke, ktorý značky H&M, C&A a Marks&Spencer nepoznal, alebo za nimi musel cestovať.

Podľa analytika prieskumnej agentúry Terno Ľubomíra Drahovského aj tieto značky skúmali stredoeurópsky trh najskôr v Česku. Bratislava sa však v minulých rokoch zmenila. „Módne značky tu vidia potenciál a kúpnu silu,“ vysvetľuje Drahovský.

Viac a väčšie

S príchodom ďalších značiek sa začne meniť tvár slovenských obchodných centier. Predajne odevov s plochou často len v desiatkach štvorcových metrov začnú ustupovať štýlu, ktorý je v Bratislave známy napríklad z prvého obchodu Peek & Cloppenburg v petržalskom Auparku.


„V čase ich vstupu na trh sme mali projekt s ponukou veľkých predajných plôch,“ povedal riaditeľ Avion Shopping Center Vladimír Bereš. Módne reťazce H&M, C&A a Marks&Spencer prichádzajú podľa analytika Drahovského až teraz aj pre malú rozlohu obchodných centier.

„Obchodné značky majú vyššie nároky na predajnú plochu a návštevnosť. Nákupné stredisko Avion ako prvé spĺna tieto kritériá,“ povedal Drahovský. Predajné plochy módnych reťazcov v novootvorenej časti Avionu sa pohybujú od 1600 do 2500 štvorcových metrov. Hovorca spoločnosti prevádzkujúcej Aupark úspech konkurencie potvrdzuje. „Predajná plocha dvetisíc štvorcových metrov je veľmi významný obchod. Nie je to bežná transakcia v slovenských podmienkach,“ povedal Miro Sedlák, zastupujúci majiteľa Auparku firmu HB Reavis.

Dodáva, že zväčšovanie predajných plôch bude pokračovať. V auguste Aupark otvára svoju prístavbu, v ktorej budú aj značky H&M, C&A s veľkometrážnymi predajňami. Peek & Cloppenburg si dokonca objednal päťtisíc štvorcových metrov. Podľa Drahovského by mali nasledovať Banská Bystrica, Žilina a Košice.

Obchodné bariéry padli

Manažérka značky Marks & Spencer Franchise v Českej republike Renata Fišerová spomína aj na prvý pohľad banálnejší dôvod ich meškania s nástupom na slovenský trh. „Až do roku 2004 existovali na Slovensku pomerne značné administratívne bariéry pre dovoz odevov (certifikácie),“ povedala. To sa podľa nej zmenilo po vstupe do Európskej únie.


Drahovský si nemyslí, že odevné reťazce budú chcieť získať zákazníkov nízkymi cenami. „Zahraničné značky budú chcieť prilákať ľudí novým sortimentom a materiálmi,“ povedal Drahovský.

Ceny budú podľa neho v porovnaní s Viedňou nižšie maximálne o 10 - 15 percent. Sortiment však nebude taký veľký ako v Európe.

Hennes & Mauritz (H&M)

Švédska maloobchodná značka fungujúca od roku 1947. Prevádzkuje 1200 obchodov v 22 krajinách sveta, zamestnáva vyše 55-tisíc ľudí. Nemá vlastnú výrobu, spolupracuje so 700 samostatnými dodávateľmi najmä z Európy a Ázie.

Marks & Spencer

Tradičná britská maloobchodná značka fungujúca od roku 1884.

V Británii prevádzkuje 450 predajní, cez franchising je v 30 krajinách vo vyše 200 predajniach.

C & A

Holandská maloobchodná spoločnosť. Vznikla v roku 1841, keď si bratia Clemens a August Brenninkmeyerovci pôvodne z Nemecka otvorili sklad textilu v holandskom Sneeku. Pôsobí v 13 európskych krajinách, má vyše 1000 predajní a zzamestnáva 32-tisíc ľudí.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 611
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 139
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 680
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 097
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 260
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 237
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 056
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 985
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 806
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 796

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

ŠPORT

Zánický: Sagan nepôjde do dôchodku tak neskoro ako iní pretekári

Petra Sagana musí cyklistika baviť. Nič iné ho v nej neudrží, vraví jeho mládežnícky tréner Peter Zánický.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.