Koncom roka 2006 malo na Slovensku zavedený internet iba 23 % domácností

Bratislava 19. februára (TASR) Koncom roka 2006 malo zavedený internet iba 23 % slovenských domácností. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ...

Bratislava 19. februára (TASR) Koncom roka 2006 malo zavedený internet iba 23 % slovenských domácností. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Group, ktorá sledovala vybavenosť domácností prístupom na internet, penetráciu súkromných mobilných telefónov a penetráciu pevnej linky v 11 krajinách strednej a východnej Európy (KSVE) počas rokov 2004 až 2006.

V rámci KSVE sa Slovensko v kategórii internetizácie domácností umiestnilo na 7. mieste. Percento slovenských domácností pripojených na internet za ostatné dva roky vzrástlo z 10 na 23 %, ale stále tu existuje nevyužitý potenciál. Za Rakúskom, lídrom vo vybavenosti domácností internetom, zaostáva SR o 41 %. Na 2. mieste sú Slovinci, u ktorých má prístup na internet až 58 % domácností.

Penetrácia pevných telefónnych liniek v domácnostiach klesá takmer v celom regióne KSVE. Najnižšiu úroveň dosiahla v roku 2006 práve na Slovensku, len 43 %. V porovnaní s rokom 2004 ide o 8-% pokles. Najvýraznejší pokles zaznamenalo Maďarsko, kde podiel domácností s pevnou linkou za dva roky klesol o 23 % na súčasnú úroveň 51 %. Najvyššia penetrácia je typická pre krajiny bývalej Juhoslávie, kde dosahuje úroveň 80 až 90 %.

Súkromný mobilný telefón malo v roku 2006 až 83 % Slovákov. V kategórii penetrácie súkromných mobilných telefónov je SR v rámci KSVE na čele spolu so Slovinskom (blíži sa k 100-% penetrácii), Chorvátskom a ČR. Najväčší nárast v penetrácii tejto kategórie bol od roku 2004 zaznamenaný v Rusku a na Ukrajine. Na Ukrajine je nárast dokonca trojnásobný oproti roku 2004. Na chvoste tejto kategórie sa nachádza prekvapivo Poľsko s 54 %.

Spoločnosť GfK Slovakia pôsobí na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Dnes s viac ako 130 pobočkami a zastúpeniami v 70 krajinách sveta patrí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve na celom území SR, prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti pracuje 7 600 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na 5 oblastí, a to Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.

TASR o tom informovala marketingová a PR manažérka GfK Slovakia Lucia Rumanová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 137
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 131
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 110
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 064
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 062
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 954
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 437
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 170
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 436
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 198

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.