Nemcom radia kupovať Toyoty

V Nemecku sa rozbehla debata o boji proti globálnemu otepľovaniu a znižovaniu emisií CO2. Ekologickí nadšenci sa zamerali na automobilový priemysel. Firmy varujú pred prepúšťaním.

Šéf sociálnych demokratov v Durínsku Christoph Mat­schie žiada podľa denníka Die Welt, aby sa z Bonnu do Berlína konečne presťahoval aj posledný zvyšok spolkovej vládnej administratívy. Ušetrili by sa nielen erárne peniaze na pravidelné pracovné cesty zo starej do novej nemeckej metropoly autami a lietadlami, ale odpadnutím dennodenného pendlovania by sa aj znížili emisie CO2.

Predseda liberálov v Dolnom Sasku Philipp Rösler navrhuje, aby sa v mestách zrušili zóny s rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu, pretože takto pomaly jazdiace automobily emitujú viac škodlivín.

Spolkový minister životného prostredia Siegmar Gabriel chce zmeniť systém zdaňovania automobilov. Dosiaľ sa platili dane za motorové vozidlo podľa veľkosti zdvihového objemu. Gabriel plánuje zdaňovať automobily podľa množstva vypúšťaných emisií.

Do tejto debaty zasiahol prezident Spolkového zväzu nemeckého priemyslu Jürgen Thumann, ktorý varoval, že keď Nemecko neskoordinuje ekologické kroky so zvyšnými krajinami EÚ a tie zas s kľúčovými globálnymi ekonomikami, napríklad so Spojenými štátmi a Čínou, potom dôjde k ohrozeniu jestvujúcich pracovných miest.

Najnovším ekologickým hitom medzi nemeckými politikmi sa medzičasom stali hybridné automobily, čiže vozidlá s elektromotorom a so spaľovacím motorom. Bývalá spolková ministerka ochrany spotrebiteľa a poľnohospodárstva a súčasná predsedníčka spolkovej poslaneckej frakcie strany Zelených Renate Künastová vyzvala spotrebiteľov, aby si z ekologických dôvodov kupovali hybridné vozidlá japonskej automobilky Toyota.

Šéf berlínskych kresťan­ských demokratov Friedbert Pflügler presadzuje, aby hybridné automobily nemuseli platiť poplatky za parkovanie. Na margo týchto návrhov denník Frankfurter Allgemeine Zeitung píše: „Toyota vyrába ročne okolo osem miliónov automobilov, z toho 185-tisíc hybridných. Všetky zvyšné modely Toyoty emitujú viac CO2 ako nemecké vozidlá a omnoho viac ako francúzske či talianske. A čo sa jedného dňa stane so všetkými batériami, poháňajúcimi elektromotory, nie je tak­isto jasné.“

Európska komisia nedávno zverejnila svoje plány na zníženie množstva emisií oxidu uhličitého vypúšťaného autami z terajších 160 gramov na kilometer na 130 gramov. Malo by sa to uskutočniť do roku 2012.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  4. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  5. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  6. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  7. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  8. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  9. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  10. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 391
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 603
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 543
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 450
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 280
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 857
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 325
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 700
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 952
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 570

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop