Šanghaj 13. februára (TASR) - Sviatok Valentína - deň zaľúbených, kedysi považovaný za dekadenciu západu, sa stáva významnou maloobchodnou príležitosťou aj v Číne. Bohatnúca vrstva reformnej čínskej generácie míňa obrovské finančné prostriedky na nákup exkluzívnych šperkov, víkendových pobytov v luxusných hoteloch, či platbu za privátne koncerty známych hviezd.
Šanghaj sa dnes označuje za Paríž východu, preto tu valentínska nákupná horúčka dosahuje najväčšiu intenzitu. Podľa agentúry Reuters pritom nie je nezvyčajné, že bohatí Šanghajčania minú na valentínske rozptýlenia aj desaťnásobky priemerných ročných príjmov čínskych farmárov. "Obyvatelia Šanghaja chcú na Valentína niečo špeciálne," uviedol manažér hotela JW Marriot. Víkendový balíček s jednou nocou v prezidentskom apartmáne ponúka jeho hotel za 28 888 jenov, čo je 101 050 SKK. V minulom roku za cenu v prepočte vyše 600 000 Sk poskytol k apartmánu dokonca aj romantickú plavbu luxusnou jachtou.
Niektorí Číňania si však dovolenkový oddych vychutnajú až po čínskom novom roku, 4 dni po valentínskom sviatku zaľúbených. Napriek nárastu popularity Valentína v Číne si navyše mnohí tamojší obyvatelia pripomínajú tradičný festival lásky. Ten sa koná na siedmy deň siedmeho lunárneho mesiaca, čo bude tento rok 19. augusta.
Informovala agentúra Reuters.