New York 9. februára (TASR) Najčastejším obchodným podvodom v USA je nákup pod cudzou identitou. Až 36 % z celkového počtu 670 000 spotrebiteľských sťažností adresovaných v roku 2006 Federálnej obchodnej komisii (FTC) spadalo do kategórie podvodov s tzv. ukradnutou identitou. Až v štvrtine prípadov k nej dochádza prostredníctvom krádeže kreditnej karty. Medzi ďalšie nástroje patrí krádež telefónu, bankový podvod či krádež identity v zamestnaní.
Na druhom mieste sa so značným odstupom umiestnili sťažnosti v oblasti katalógového predaja, stávkovania a lotérií, ktoré predstavovali po 7 % z celkového počtu sťažností. Ďalšími skupinami problémov boli sťažnosti na internetové a počítačové služby a na podvody pri internetových aukciách.
Spotrebitelia v prevažnej miere poukazovali na svoje finančné straty, ktoré FTC celkovo vyčíslila na 1,1 miliardy USD, čo je v prepočte viac než 29,2 miliardy SKK. Táto suma sa oproti roku 2005 zvýšila takmer o 61 % . Najvyšší počet sťažností na krádež identity zaznamenala komisia z dvoch okresov Kalifornie a z Texaského okresu McAllen-Edinburg-Mission. Ostatné sťažnosti pochádzali najmä z Greeley v Kolorade a z Albany-Lebanon v Oregone.
Aj keď samotná FTC sťažnosti nerieši, ďalším informovaním upozorňuje spotrebiteľov a príslušné úrady na problematické prípady obchodných podvodov v USA.