Paríž 7. februára (TASR) - Koncern Peugeot Citroen, ktorý je po Volkswagene druhým najväčším výrobcom osobných automobilov v Európe, vlani predal 3 365 900 áut, čo bolo o 0,7 % menej než v roku 2005. Jeho tržby dosiahli 56,594 miliardy EUR, v prepočte 1,955 bilióna SKK, a boli o 0,6 % vyššie než predvlani.
Zisk skupiny Peugeot Citroen pred zdanením klesol z 1,94 miliardy EUR v roku 2005 na vlaňajších 1,119 miliardy EUR. K tomuto výsledku prispela výroba automobilov 267 miliónmi EUR, kým v roku 2005 dosiahol je hrubý zisk 916 miliónov EUR.
Vo 4. štvrťroku zaznamenala skupina rast tržieb a prekonala tak nepriaznivý trend, s ktorým zápasila v 2. a 3. kvartáli.
Koncern mal vlani rozličné vedľajšie výdavky, ktoré dosiahli 855 miliónov EUR, kým rok predtým boli o 504 miliónov nižšie. Z týchto prostriedkov sa realizovali náklady na racionalizáciu výroby, zatvorenie závodu v anglickom Rytone a straty v závode na autosúčiastky vo Faurencii. Náklady na materiál boli v roku 2006 v porovnaní s rokom 2005 vyššie o 429 miliónov EUR.
Očakávania koncernu nenaplnili dva nové modely uvedené na trh. Jedným z nich malo byť malé vozidlo 1007, ktoré je spoločným projektom s Toyotou.
Všetky tieto faktory mali vplyv na rentabilitu výroby. V roku 2006 dosiahla 2 % a v medziročnom porovnaní klesla o 1,4 %.
V utorok skupina formálne potvrdila vo vedení šéfa správnej rady Christiana Streiffa a vedenie doplnila o ďalších 4 manažérov.
Vyhliadky koncernu v tomto roku by sa mali na európskom trhu zlepšiť. Automobilka však ráta s tým, že konkurenčnosť prostredia bude rásť. Na trh uvedie ďalšie modely a spolu s modelmi, ktoré sa už začali vyrábať vlani, by mali podiely znovu rásť.
Informovala o tom agentúra Reuters.