New York 4. februára (TASR) Nemecké automobilky začali nový rok na americkom trhu dobre, ich americkí konkurenti naproti tomu museli v januári ďalej akceptovať obrovské straty v predaji. Vďaka tomu nielen Toyota, ktorá predala o 5 % viac, ale aj DaimlerChrysler predbehol dlhoročnú americkú dvojku na trhu, automobilku Ford. Túto tradičnú značku vytlačili na 4. miesto amerického rebríčka.
Predaj automobilky General Motors (GM) klesol v januári 2007 oproti januáru 2006 o 19,7 % na 247 464 áut. Jednotka v odvetví drasticky znížila predaj áut firmám, ktoré prenajímajú vozidlá, pretože tento obchod takmer neprinášal zisk. Automobilke Ford vrátane značiek Jaguar, Volvo a Land Rover klesol v januári predaj o 19 % na iba 166 835 áut, pričom spoločnosť rovnako výrazne redukovala svoje dodávky požičovniam vozidiel.
Na druhej strane Toyota zvýšila svoj predaj v USA v januári o 5,1 % na 175 850 áut a dostala sa tak na 2. miesto za GM. DaimlerChrysler zvýšil celkový predaj o 3 % na 173 377 vozidiel a posunul sa tak pred automobilku Ford na 3. miesto. Predaj dcérskej spoločnosti Chrysler sa pritom zvýšil o 1 % na 156 308 áut a predaj koncernu Mercedes-Benz o pôsobivých 37 % na 17 069 áut.
Volkswagen zvýšil predaj v porovnaní s januárom 2006 o 2,3 % na 16 610 áut, oznámil koncern vo Wolfsburgu. Jeho dcérska automobilka Audi podľa údajov v USA zvýšila predaj o 5,2 % na 6 399 áut.
Predaj nemeckej automobilky BMW vrátane modelu Mini klesol v januári o 1,8 % na 21 811 vozidiel. Pritom modely BMW vzrástli o 2,1 % na 19 761 kusov, zatiaľ čo pri modeli Mini klesol predaj o 30,4 % na 2 050 áut. Dôvodom je, že vo februári má prísť na trh nový model.
Predaj automobilky Porsche v Severnej Amerike klesol v januári 2007 v porovnaní s januárom 2006 o 7 % na 3 103 áut.
Informovali o tom agentúry DPA a APA.